hoeveel eet en weegt jullie kindje met 11 maanden?

<p>Ben beniuewd hoveel eet en weegt jullie kindje met 11 maanden?? ik vind die van mij heel klein en ook weinig eet. zij is nu net 8 kilo en rond 73cm lang. zij krijgt per dag 1 tot 2 botterhamen zonder korst, 150gr fruit en 150gr groente, koekje en soms klein beetje yoghurt. opvolgmelk drinkt ze tussen 400 tot 500 cc per dag. </p>
 
Tja het ene kind is het andere niet. ik zou niet veel waarde hechten aan vergelijkingen. Vraag na aan het consultatiebureau, zij kunnen een beter inschatting maken en ze kunnen je eventueel (op maat gemaakt) advies geven. 
 
https://www.oudersvannu.nl/baby/ontwikkeling/gemiddeld-gewicht-baby/   Als je in deze link kijkt zie je dat jouw kindje aardig dicht bij het gemiddelde zit. Maar als je je toch zorgen maakt, gerust contact opnemen met he consultatiebureau. 
 
Klinkt goed hoor.
Mijn jongste dochter is nu 10.5 maand. Weegt wel 12 kilo.. maar eet hetzelfde als jouw kindje.
Ons schema:
7.00 1/2 boterham + 180cc melk
9.00 100-150 gram fruit + dixap 
9.30-11.00 slapen
12.00 1 boterham,  soms een halve extra 
13.30 150cc melk
14.00-15.30 slapen
15.45 koekje + dixap
17.30 100 gram groente en beetje yoghurt
19.30 180cc melk
Dit is echt ruim voldoende hoor, over de dag. Zelf eet ik minder denk ik, ik heb het idee dat ik mn dochter elk uur eten geef terwijl ik zelf 'maar' 3x per dag eet.
Hoe zwaar ze zijn, maakt niks uit. De één groeit er harder van dan de ander, doe je niks aan. Dat zijn ook genen. Mijn man en ik zijn beide 1.85m en beide dochters wogen rond de 4000 gram bij geboorte dus ik vind het niet raar dat ze nu ook wat zwaarder is. Mijn oudste dochter is nu 2.5 jaar en alle babyvetjes zijn er af, dus hoe zwaar ze als baby zijn zegt niks over hoe 'dik' ze in de toekomst zijn.
Je hoort soms dat kinderen 200 gram groente en fruit eten en wel 3-4 boterhammen per dag op deze leeftijd,  maar dat vind ik absurd hoor.. dat doen mijn kinderen echt niet. En ik werk op een kinderdagverblijf en mijn schema is heel normaal voor een gemiddeld kind! ;)
 
 
Niet teveel vergelijken hoor! 
Mijn zoontje is ruim 10 maanden en ruim 11 kilo. Hij eet ongeveer dit:
- 6:00 fles 180
- 7:00 ontbijt (boterham of havermout met ei)
- 9:00 1 stuk fruit (verschilt beetje per fruit, frambozen natuurlijk iets meer dan 1 wel, banaan vaak niet een hele)
- 12:00 lunch met boterham/omelet/bananenpannenkoek/'restje' van avondeten van de dag ervoor en vaak nog iets van avocado ernaast
- tussen 14:00 en 16:00 vaak nog iets van een maisstengel of komkommer
- 17:00 avondeten 150 gram ongeveer (curry/rundvlees/linzenstoofpotje/spaghetti oid) met yoghurt toe
En dan voor hij gaat slapen nog 1 fles van 180 ml, die soms wel, soms niet op gaat.
Elk kind is anders! Mijn zoontje is altijd al relatief zwaar geweest (behalve bij zijn geboorte, toen was ie heel licht juist). Is ook redelijk gespierd gebouwd (raar om over een baby te zeggen haha), en niet tenger. Dat maakt ook uit!
 
Je moet het ook een beetje vergelijken met het geboorte gewicht die van mij woog bij de geboorte al 4,7 dus dan zou 8 kilo met 11 maanden veel te weinig zijn maar ik woog met 1 jaar pas 8,5 maar ik was bij de geboorte ook maar 3 kilo 
 
Ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor. Zolang je kleine vrolijk is en verder goed groeit is er niks aan de hand. Onze zoon woog met 11 maand 8.3 kg en 74 cm, klein maar fijn en altijd super tevreden mannetje!
We beginnen de dag met een bordje pap, fruit tussendoor en tussen de middag 2 broodjes. Eventueel een tussendoortje en 's avonds warm eten (150 gram denk ik) met yoghurt na
 
haihai, 
Mijn zoontjes schema:
8.30 1 boterham (eet hij niet helemaal op) met een bekertje rooibosthee (drinkt er meestal 100cc van) en 100 cc yoghurt
11.00 200 cc fruit met een bekertje water (drinkt soms een paar slokken en soms de helft ervan, net ook hoe warm t is e.d.
14.00 180 cc pap van opvolgmelk met een bekertje water. Ook weer wisselend hoeveel hij drinkt.
16.30 Kamillethee met 1 of 2 (spelt)koekjes of liga. (Drinkt dan meestal wel rond de 120cc. 
18.30 200 tot 230 groente en drinkt dan wat water (wisselende hoeveelheid)
19.30 Toetje 100cc(yoghurt/yogolino/dreumesvla)
Mijn zoontje heeft een flesaversie door verborgen reflux en weigert hem nu sinds een maandje compleet (ook savonds laat)Alle melk trouwens ook via een bekertje of wat dan ook...Dus vandaar dat we  naast de pap nog yoghurt en toetje geven. 
Mijn zoontje is nu 10.5 maand en is ongeveer 74 cm.
Ik denk dat je gewoon per kind moet kijken, meisjes zijn meestal iets kleiner en lichter toch? En zolang ze tevreden is en goed ontwikkelt.. lijkt me niks aan de hand. Mijn zoontje dronk super weinig de eerste maanden maar is nu ineens flink aan het inhalen.. hij heeft eindelijk spekkies!:) misschien krijgt zij later ineens een groeispurtje. En de ene volwassene eet ook meer dan de ander. Belangrijk is gewoon voldoende vocht en zuivel... 
Succes iig!
 
Terug
Bovenaan