Hoeveel en hoevaak slaap baby 9 weken

<p>Hi allemaal,</p><p>ik ben even benieuwd hoe het ritme qua slaap is bij jullie kindje van 9 weken. Hoe vaak en hoe lang slapen zij achter elkaar? Vooral overdag ben ik benieuwd naar.</p><p>bedankt alvast!</p>

Bij ons was met negen weken de enige vaste waarde dat hij 's nachts van 12 tot 7 in zijn co-sleeper sliep. De slaapjes overdag waren maar net hoe het uitkomt. Op de arm, in de box, op zijn speelkleed of in zijn kinderwagen. Korte slaapjes van 45 min of ineens 2 of 3 uur achter elkaar. Geen lijn in maar ik vond dat allemaal prima. :)

Die van mij is bijna 12 weken. Ze heeft een fantastisch ritme.
Eten  6 uur
Slapen half 7 tot half 9
Eten  9 uur
Spelen/wandelen/boodschapjes 
Eten tussen 12 en half 1
Op bed slapen 2  2,5 uur uur 
Eten 3 uur
Spelen/wandelen/boodschapjes
18:30 eten
19:00 welterusten en lekker slapen tot de volgende morgen.
Heel af en toe slaapt ze tussendoor nog 3 kwartier ergens. Ze heeft de baby gym ontdekt en speelt hier heel intensief mee en valt dan ook zomaar in slaap soms.

Hier bijna 10 weken. Overdag geen goede slaper!  Tussen 22.30 en 09.00 slaap hij goed, met een avondvoeding rond 22.30, een nachtvoeding rond 04.00 en een ochtendvoeding rond 07.00. Na deze voedingen slaapt hij altijd meteen weer verder.
Dan rond 10.00 een voeding, een slaapje rond 11.30 van 30-40 min in zn bed (meestal), en dan de rest van de dag zodra hij gaapt/in zn oogjes wrijft. Meestal zijn dat nog 2 slaapjes, die hij alleen in de draagzak doet, in bed lukt niet. In de draagzak slaapt hij dan wel 1,5/2 uur! Voedingen ongeveer om de 3 uur. Tussen 18.00 en 22.30 is het ook een moeilijke slaper, eindigd ook nog vaak in draagzak. Rond 19.00 nog een voeding, en dan dus rond 22.00 de laatste avondvoeding. Vanaf 22.30 is slapen in bed geen probleem meer

Ons meisje van 9 weken heeft een heel mooi ritme. Hier ook deels naar aangestuurd. 
07.00 uur fles 150cc
spelen, knuffelen 
08.15 naar bed 
10.30/11.00 fles 150cc 
spelen, knuffelen, wandelen, boodschappen doen 
12.30 uur naar bed 
14.45/15.00 uur fles 150cc
spelen, knuffelen 
16.30 hazenslaapjes in de box of op de arm 
18.00/18.15 uur fles 150 cc
spelen, knuffelen 
20.00 uur naar bed. Ze wil niet altijd slapen, als ze echt huilt gaat ze weer naar beneden. Dan weet ik ook dat ze niet wil slapen. 

21.30 uur laatste fles 150 cc
meteen aansluitend naar bed. En dan ligt ze vaak nog voor zich uit te turen maar is wel stil. Slaapt door tot 07.00 uur voor de fles, moet ik ze meestal voor wakker maken. 

Hier ook een baby van 9 weken en ik worstel met precies hetzelfde. Deze meneer wil overdag ook niet slapen.Behalve in de auto, kinderwagen of op de arm. Wanneer ik eten kook zet ik hem vaak bij mij, zodat hij in slaap valt van het geluid van de afzuigkap. Door iedere dag een paar van deze momenten bewust in te plannen pakt hij toch nog een paar korte slaapjes. ‘s Nachts slaapt hij overigens wel goed. Hij slaapt dan van 23.00 tot 07.30 uur met tussendoor één voeding. 

Terug
Bovenaan