hoeveel en waar slapen de eerste weken/maanden??

Hallo allemaal,mijn dochtertje is nu 2 weken en ik heb nog een zoontje van 2,5.
Nu ben ik benieuwd waar en hoeveel jullie kindjes van ongeveer een paar weken slapen.Mijn dochtertje slaapt op zich bijna de hele dag,waar ik ze ook neer leg.
Ik vind het zelf een beetje moeilijk om een ritme te zoeken in het op bed laten liggen en af en toe even mee naar beneden in de box.
Mijn zoontje slaapt s'middags nog van 12.00 tot 14.00 maar rond 13.00 komt zij voor de voeding.
De rest van de dag zit ik met mijn zoontje beneden en wil ik haar ook een beetje er bij betrekken.Ze ligt nu zoiezo van 22.00 tot 12.oo/13.00 in bed(tussendoor de voedingen),maar ik ben een beetje aan het 'zoeken'of ik haar de rest van de dag beneden of boven moet leggen.
Wat zijn jullie ervaringen??
Groetjes,
 
Hoi mama!!

Ik zou haar lekker in bed laten liggen, dat heeft ze nu juist nog zo hard nodig!!
Als ze komt voor een voeding neem je haar mee naar beneden, boertjes laten en zodra ze het weer zat word lekker naar bed! Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen hoor dat ze dan misschien tekort word gedaan.
Groetjes Essie
 
Wij hebben 1 kindje (nu 16 maanden), wie weet in de toekomst een tweede.
Maar zeker zo'n kleintje heeft de eerste maanden alleen maar slaap nodig, zoveel mogelijk. Onze zoon sliep dan ook altijd in zijn eigen bed op zijn eigen kamer. Zodra ik zag dat hij slaap kreeg, ging hij direct naar boven.
Het is heel sporadisch wel eens voorgekomen dat ik een eind met 'm was gaan wandelen en dat hij in slaap was gevallen in de kinderwagen en dat ik dan thuis kwam en hem gewoon nog even zo liet liggen (terwijl de kinderwagen beneden in de kamer stond). Dan vond ik het wel es zonde om 'm wakker te maken (zeker omdat ie de eerste 8 weken veel darmkrampjes had en ik vaak blij was als ie dan even goed sliep.

Ik denk dat ik het later met een tweede precies zo zou doen, terwijl onze zoon die dan natuurlijk al ietsje ouder is gewoon beneden is.
 
hoi,
Mijn oudste dochtertje was 20 maanden toen haar zusje werd geboren. Allebei hebben ze altijd in hun bedje geslapen. Heel af en toe sliepen ze in de kinderwagen, bijv. als ik boodschappen ging doen en bij de jongste is het wel eens gebeurt dat ik even niet keek en ze dan in de box lag te slapen.
Vooral als er al een ouder kindje rondloopt vind ik het heel belangrijk dat zo'n kleintje lekker rustig kan slapen. En voor de oudste is het ook prettig, want die hoeft niet zachtjes te doen om de baby niet wakker te maken.
Geniet ook lekker van het voeden 's middags als je oudste slaapt, dan hadden we altijd even voor ons tweetjes.

'groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan