hoeveel eten 1,5 jarige?

hoi dames,

mijn dochter is 17 maanden. dit is wat ze krijgt op een dag:

- sochtends toetjesbakje pap en daarna nog een rijstewafel
- rond 11u fruit (1 peer, druifjes of 1 banaan) en dan soms nog een koekje
- 12.30 1 boterham en dan nog een plakje ontbijtkoek
- 16u (na het slapen) nog een stuk fruit
- 17.30 avondeten (eet ze goed van)

en dan soms tijdens het tv kijken nog een soepstengel oid.
uiteraard krijgt ze tussendoor ook nog drinken
is dit gemiddeld of weinig of juist veel?
 
Mijn dochter is nu bijna 18 maanden en eet/krijgt het volgende:

07.00 uur -> bordje pap en bekertje yoki van 80 cc(wel iets meer dan een toetjesbakje)
10.00 uur -> fruit, 1 banaan of appel of 2 peren of 2 mandarijnen, net waar ze zelf trek in heeft.
12.00 uur -> 1 tot 1,5 boterham Ik bied dan ook halfvolle melk aan in een beker, maar dit weigert ze bijna altijd
15.00 uur -> als ze uit bed komt mag ze een nijntje koekje, een soepstengel of een pakje krentjes, maar meestal eindigt dit op de grond in plaats van in haar mond
18.00 uur -> avondeten met de pot mee. De ene dag eet ze meer dan een olvarit potje, en volgende dag eet ze geen ene kruimel. En als toetje krijgt ze een half toetjesbakje volle yoghurt.

Tussendoor heeft ze limonade in een tuitbeker staan. Meestal drinkt ze daar zo'n 450 cc van op een dag.

Ik denk dat het wel zo'n beetje gemiddeld is hoor!
 
Mijn dochtertje van bijna 18 maanden;

9-12 uur > 2 bekers melk 440 cc + 2 boterhammen en een stukje fruit.

14 - 15 uur > ontbijtkoek of een kinder koekje, soms een stukje brood of klein krentenbolletje. Beker roosvicee 220cc

17 uur >warm eten, soms paar hapjes, soms wat meer ... eet graag vlees. Tussendoor drinkt ze nog uit haar beker.

Afhankelijk van hoeveel ze eet, krijgt ze zo nu en dan een fruithapje na.

18.30 > toetje ... in een schaaltje. Vaak eet ze het helemaal op en soms heeft ze geen trek.

Ik vind het moeilijk te bepalen wat nu veel of weinig is. Mijn dochtertje drinkt graag en veel volgens mij, ze is ook een goede eter en ziet er gezond uit.

Het lijkt er vaak op dat ze wat groter is voor haar leeftijds genootjes maar of dit echt zo is?

 
Mijn dochtertje van bijna 18 maanden;

9-12 uur > 2 bekers melk 440 cc + 2 boterhammen en een stukje fruit.

14 - 15 uur > ontbijtkoek of een kinder koekje, soms een stukje brood of klein krentenbolletje. Beker roosvicee 220cc

17 uur >warm eten, soms paar hapjes, soms wat meer ... eet graag vlees. Tussendoor drinkt ze nog uit haar beker.

Afhankelijk van hoeveel ze eet, krijgt ze zo nu en dan een fruithapje na.

18.30 > toetje ... in een schaaltje. Vaak eet ze het helemaal op en soms heeft ze geen trek.

Ik vind het moeilijk te bepalen wat nu veel of weinig is. Mijn dochtertje drinkt graag en veel volgens mij, ze is ook een goede eter en ziet er gezond uit.

Het lijkt er vaak op dat ze wat groter is voor haar leeftijds genootjes maar of dit echt zo is?

 
ik merk het al esther, ook jullie dochter is een echte vleeseter, die van ons ook. groente eet ze het liefste rauw.
gekookte groente beland of op de grond of ze geeft het aan mij. nooit aan haar vader (mmm, hoe zou dat toch komen ;-), wellicht omdat mama het gelijk aanpakt en papa niet)?

ook fruit vindt ze erg lekker.
heeft net alweer 2x druifjes gehad.
 
Vlees is echt onmisbaar. Laatst had ik vleesvervangers gekocht, zo'n vegaburger en die vond ze ook erg lekker! Groente uit het potje gaat wel maar zo? ik moet flink prakken of erg creatief zijn door achter het vleesje te doen. Druifjes eten we hier ook, eerst voert ze mij een druifje en dan doet ze er eentje in haar eigen mondje!
 
schattig is dat he? als ik aan esmee een druifje (of iets anders) dan krijg ik het ook.
soms stopt ze het in mijn mond, maar niet dat ze hem loslaat. dan trekt ze hem snel terug en dan eet ze hem zelf op.
klein boefje :)
 
schattig is dat he? als ik aan esmee een druifje (of iets anders) dan krijg ik het ook.
soms stopt ze het in mijn mond, maar niet dat ze hem loslaat. dan trekt ze hem snel terug en dan eet ze hem zelf op.
klein boefje :)
 
Terug
Bovenaan