Hoeveel eten??

Hoi
Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie je kindjes van 8 maanden te eten geven op een dag. Ik twijfel of ik niet te veel geef. Mijn dochter krijgt 's ochtends 1 boterham en een fles, tussendoor fruit met liga, 's middags 1 boterham met een fles, tussendoor fruit of sapje, 's avonds warm eten en voor het slapen weer een fles.
Meestal drinkt ze de flessen maar half leeg, vandaar dat ik bang ben dat ze te veel eet en daardoor de flesjes niet meer op kan, en daardoor krijgt ze misschien te weinig vocht binnen. Weten jullie trouwens ook hoeveel vocht ze opeen dag binnen moet krijgen?
Graag jullie ervaringen/ tips!
Alvast erg bedankt!
Groetjes,

Anna
 
Ik vind het wel normaal. Mijn zoontje is nu 1 jaar geworden.Die eet sóchtends 1 boterham + yoghy. s'middags 1 boterham + drinken. sávonds zijn warm eten. tussendoor nog een beetje drinken en wat fruit en af en toe ook nog wat lekkers zoals een koekje. Mijn zoontje drinkt ook niet veel maakte mij daar altijd zorgen over. nu niet meer. Zolang ze maar plasluiers heeft krijgen ze genoeg vocht binnen. Mijn zoontje krijgt maar ongeveer 500 a 600 ml vocht op een dag. hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Bianca
 
Op het consultatiebureau is een hele handig folder te krijgen waarin precies per maand staat aangegeven wat een kindje tot 1 jaar mag/moet eten. Ik kreeg die meteen mee toen onze dochter geboren werd, vraag er eens naar!
 
Hoi Anna,

Ik kreeg te CB met een maand of 7 a 8 een sticker met daarop info over wat te eten te geven vanaf 7 maanden. De bedoeling is dat je er dan aan gaat werken om uit te komen op uiteindelijk eenzelfde eetpatroon als voor jezelf: twee keer een broodmaaltijd (of pap), twee keer een tussendoortje (fruit etc) en dan 's avonds een warme hap. Dit alles gaat natuurlijk ten koste van melkflessen, maar dat is ook de bedoeling.
Mijn dochter is nu 11 maanden en drinkt net als de jouwe vanaf 8 maanden alleen nog maar halve flessen melk. Bij het avondeten drinkt ze net als wij water (ze lust geen sap of limonade).
Groetjes,
Michelle
 
Terug
Bovenaan