hoeveel flesjes of cc opvolgmelk mag/moet je met 8 mnd

A

Anoniem

Guest
zoals eerder een berichtje geplaatst hoeveel een kindje mag en moet van opvolgmelk

mijn dochtertje drinkt nog wel 4 flesjes van 180 cc (6 schepjes) ze is een niet al te grote/dikke baby gewoon normaal (geboren met 36 weken en 2130 gram)

ze eet ook wel fruit en potjes warm eten of gewoon met de pot mee alleen die flesjes vind ze en blijft ze lekker vinden

cb hier heeft geen zin   met alles praten ze hier erg negatief dus hoop hier iets postiefs te horen en natuurlijk zolang mijn dochtertje goed groeit en goed poept en plast laat ik het lekker zo! wat vinden jullie????

hallo,

mijn zoontje is nu 7 maand en krijgt 2 flesjes per dag en een papfles.

7:00 150 cc met 5 schepjes
11:00 fruit
15:00 150cc 5 schepjes
18:00 groente
21:00 papfles

groetjes

Met deze leeftijd is iets meer dan 400cc zuivel (opvolgmelk, yoghurt, kwark) al voldoende. Met opvolgmelk moet je niet over de 600cc heen gaan, omdat anders het ijzergehalte in de darmen te hoog wordt, waardoor je kindje meer kans heeft op darminfecties.

Ik zat met dezelfde   vraag. Ik heb ook nog even het cons.bureau gebeld maar die zeggen gewoon zelf laten regelen! Als ze nog vier flessen willen dan nog vier.
Misschien even met je eigen cons.bureau ook bellen? Ze hebben er uiteraard allemaal een andere mening over.
Misschien een idee om anders flesjes van 150 cc aan te bieden als je het echt wilt minder. Ik blijf gewoon nog even 4 keer 200 aanbieden hier, gaat prima!

Ik vin het dubbel zie mijn topic de één zegt dit, de ander zegt dat.
Mij vertelde ze dat je moest oppassen dat je baby niet teveel opvolg melk krijgt omdat ze dan teveel mineralen binnen krijgen...
En dat je ze moet leren langzaam met jou/jullie mee moeten gaan...
ze zei: 3 flessen is meer als zat! En hoeven geen dikke flessen meer te zijn...
Maar ik ben altijd zo bang dat ze te min krijgen..ik heb zoiets van: na dat zit er maar weer in!! :)

Maja de één roept dit, de ander roept dat...moeilijk hoor!!

Succes!!!

hallo donnab

mijn dochtertje is bijna 8 mnd de 16e ze is zelf dol op melk en ze drinkt dan 4 x 180=720cc

hoe oud is jouw kindje?

als ik op het pak lees mogen ze wel 4 x een flesje idd iereen zegt wat anders!

ik heb ook zoeits gewoon blijven geven maar ja..... hoe denk jij er nu over??

gr

Sam is bijna 7 maanden. Hij drinkt MAAR 300 ml op een dag. Meer gaat er echt niet in. En veel fruit en veel groenten.
Meestal 3 keer 100 ml. Om 7 uur, om 13 uur en om 19 uur.
Groeit wel en CB maken er niets van.

Terug
Bovenaan