hoeveel flessen bij 8 maanden?

Hallo,

Miin dochter is nu 8 maanden en weegt ongeveer 7,8 kilo.
Ik zit een beetje te tobben met haar flessen, want ze drinkt de laatste dagen weer een stuk minder. Ze krijgt drie flessen op een dag en vandaag heeft ze bij elkaar 470 ml gedronken, gisteren maar 400 ml.
's ochtends drinkt ze ongeveer 170 / 180 cc (7.45 uur)
dan nog een fles om ongeveer 12.00 uur (140cc) en even daarna nog een halve boterham.
dan om 15.30 uur fruithap (2 stuks fruit, ongveer 160 ml fruit)
warm eten (vandaag kip/rijst/groente, ongeveer 160 gram + een beetje yogurt) om 17.45 uur.
En dan om 19.45 fles (vandaag maar 50cc en toen drie kwartier later nog eens 110 cc)

Tussen door bied ik haar wat water aan in een beker en daar drinkt ze wat slokjes uit, maar veel is het niet. Ze drinkt liever water dan sapje en water/sapje uit fles: daar trapt ze niet in.
Ik vroeg me af wanneer er wordt overgegaan op 2 flessen en wanneer jullie alles geven. Ik heb echt het idee dat ik de hele dag eten aan het geven ben..
En hoe laten jullie je kindje iets anders drinken en waaruit?? Want 400 ml FV is natuurlijk niet genoeg vocht. Daar ben ik denk ik nog het bangst voor, dat ze te weinig vocht binnenkrijgt.
Alvast bedankt!
Sabine

Hallo,

Ik vind inderdaad ook dat je dochter wel erg weinig vocht binnen krijgt, eigenlijk zou ze ongeveer tussen 600 a 800 ml  binnen moeten krijgen op een dag.
 Meestal ga je pas rond 1 jaar over naar 2 flessen. Dan heb je bijv 's ochtends pap en 's middags bij de boterham nog een flesje, de avondfles vervalt dan.
Heb je als eens geprobeerd om ze koude thee te geven en dan bijv uit een tuitbeker of antilekfles? Je schrijft dat je drinken uit een gewone beker aanbied, maar misschien vind ze dat juist niet prettig drinken.
Mijn tweeling van 11 mnd  is gek op diksap(zonder suiker), ze drinken daar makkelijk 2 of 3 flessen per dag van leeg.
Als ze dat allemaal niet lust is niets mis met alleen maar water natuurlijk, als ze maar vocht binnenkrijgt.

Veel succes

Nogmaals Hallo,

Ik zie ineens staan dat je ook vraagt wanneer anderen eten geven, hier dan het schema van mij tweeling (van toen ze 8 maanden waren, zijn nu 11mnd):

7:00 papfles van 180ml  
8:30  sapje + koekje
12:00 brood + 180 ml melk
15:00  fruithapje
17:00 sapje met soepstengel
18:00  warm eten + toetje (meestal kwark met roosvice)
19:00 a 19:30 fles van 180ml met beetje rijstebloem

Met erg warm weer drinken ze meer tussendoor.

groetjes

Hoi Sabine,

Mijn achternaam is Soeters, vandaar de afkoring, wel erg toevallig dat je vriendin d'r dochter Soetie heet, dat hoor je niet vaak.

Heb je wat aan het schema dat ik je heb gegeven? Ik hoop dat het werkt.

groetjes
Annemiek

Terug
Bovenaan