Hoeveel flessen en brood geven

Hoi,

We geven ons dochtertje Lizzy van nu 6,5 maand nu 4 flessen van 210 cc.
Ze had tot voor kort niet genoeg aan 4 x 180 cc.
Ze krijgt ook groenten en fruit.
Maar nu heeft ze sinds deze week dat ze moeite heeft met de fles op te drinken of een beetje laat staan.
Nu waren we gister bij cb..ze weegt nu 7 kilo en ze is 65,5 cm.
Het cb zei misschien moet je over op 3 flessen van 240 cc en dan brood tussendoor gaan geven.
Onze oudste dochter word in januari 3 jaar en weet niet meer goed wanneer we met haar daarmee begonnen met welke leeftijd..dacht ook wel met 6,5 maand.'
Ben altijd zo bang dat ze het niet weg krijgt en dan er in stikt ofzo.
Hele kleine stukjes geven kan geen kwaad lijkt me.
Hoe doen jullie dan met brood geven..hele kleine stukjes maken en wat doe je er dan op ?
En wat voor schema gebruiken jullie met 3 flessen( van hoelaat je de flessen geeft bv)
Hoor het wel.

Liefs

Liefs

Hoi zeevang,

ik ben sinds vorige week overgestapt op een ander schema. Quinn (hij is nu 6 maanden en een week) spuugde op een gegeven moment ook weer veel en liet vaak op een dag 200 ml staan dus moesten wij het volgende gaan doen:
06.30 fles 180 + 6
9.00-10.00 fruithap (1 1/2 stuks fruit)
12.00-13.00 fles 180 + 6
16.00-17.00 groente hap en fles 90 + 3
20.00 fles 180 + 6 en pap
(Hiervoor kreeg hij 4 flessen van 210 + 7 en volledig groente en fruit)
Ik ben zelf ondertussen een beetje aan het schuiven. Hij krijgt nu 's avonds een papfles maar die moet naar de ochtend dus ben nu eerst de avondfles aan het afbouwen. Brood krijgt hij van mij gewoon een korstje om m te laten wennen. Merk dat hij daar lekker op sabbelt en als hij een te groot stuk inslikt het even benauwd heeft maar vaak voor ik hier op kan reageren gaat het alweer:) En zn fles na de groentehap krijgt hij ook al een paar dagen niet meer. Hij begon weer veel te spugen en zonder dat flesje gaat het beter. Geef m alleen als hij zijn groente niet opeet. En de laatste fles gaat langzaam aan richting 7 uur omdat hij niet te genieten is van 7 tot 8 of stik sjaggie is als ik m wakker moet maken hiervoor. Hij doet het hier nu goed op en begint een steeds beter ritme te krijgen en dat is ook wel prettig.
Ik hoop dat je er wat mee kunt en ze geven toch zelf aan wanneer ze wat willen hebben merk ik wel. Succes.
Liefs

Hoi hoi,

Ik ben ook een beetje aan het zoeken. Bij mij zei het cb dat ik van de opvolgmelk niet meer dan 700 cc mocht geven??? Dit omdat ze dan teveel eiwitten binnen krijgt
Ze krijgt nu (6 1/2 maand):
7//8 uur 180 cc + 6
9 /10 uur fruithap
12 uur beetje zacht brood + 180 +6
15/16 uur 120 + 4 (soms nog een beetje fruit of liga eerste stap)
18 uur groente hapje
19 uur 180 + 6 + 5 rijstebloem.

Brood geef ik zonder korst en dat gaat hartstikke goed. Ze zit er een beetje op te pruimen. Het voordeel is dat het helemaal zacht wordt. Ze hapt zelf kleine stukje ervan af of ik stop kleine stukje in haar mond. Ze vind het echt heel erg lekker (gaat beter dan de groente hap).

Mijn zoontje is net 4, maar weet het ook niet meer hoe het toen ging. Dus nu doe ik maar weer wat mij goed lijkt. met advies van het cb kom ik er wel.

groeten, Kabo

Hey,

Bedankt voor jullie reacties !

Vandaag begonnen met 3 flessen.
Ze werd vandaag om 9:00 wakker.
9:00-fles van 240 cc
11:00-slapen-13:00 wakker.
13:00-kleine stukjes brood en wat fruithap.
14:00-fles 240 cc.
16:00-slapen-tot 18:00
18:00-groentehap en 19:00 papfles
19:30-naar bed
Normaal slaapt ze wat eerder in de middag en in de ochtend maar moest nu ook wat zoeken met de overgang naar van 4 naar 3 flessen.
Nu moeten mijn man en ik morgen werken en dan gaan de kids morgen naar opa en oma..daar zijn ze dan half 8 in de ochtend.
Ik denk dat ik dan opa en oma Lizzy de ochtend fles laat geven..want als ik dat om 7:00 uur moet doen dan red ze het volgens mij niet op 3 flessen omdat het te vroeg gegeven word en dan niet uitkom met de tijd dat de middag en de avondfles weer te vroeg word.
Wat denken jullie ?
Vanochtend dat ze wakker werd had ze ook niet direkt honger om 9 uur..maar zodra ze de fles ziet word ze gek ha ha.

Liefs

hey hey

Nou ik herken dat allemaal wel.
Hier was presies het zelfde aan de hand.
ook Djaimy liet soms hele flessen staan.
en dat doet hij nog steeds soms best wel ergelijk..
dan maak je een hele fles en je weet dat hij honger heeft alleen hij eet dus gewoon niet.
al het vaste voedsel gaat wel heel goed.
fruit is hij dol op prakkie lusthij graag en we zijn sinds kort ook met brood gestart en dat gaat echt heel goed allemaal alleen die flessen is een ramp.
de ochtend fles drinkt hij haast helemaal niks van.
pap vind hij helemaal niks dus das ook lastig dus ik denk dat we hem maar gewoon in de ochtend brood gaan geven en dan ziet het er als volgd uit bij ons.

normaal in de ochtend tussen 6 -7 uur fles 180+6
dan tussen 9 en 10 fruit
dan tussen half 12 en 12uur brood en een fles 180+6
dan rond 4 / half 5 een fles 180+6
dan eten wij rond 6 uur dus heeft Djaimy een prak.
en dan zijn laatste fles 210+7 en 3 scheppen jhbpitmeel tussen half 10 en half 11.

misschien ishet dat hij nu zo slecht eet omdat zijn boven tandjes nu ook door zijn.
hij had al twee ondertandjes... daar had hij koorts van en wilde ook niet eten ...spuitluiers..
nu heeft hij gelukkig geen koorts gehad maar wel wil hij weer niet eten.
dus misschien is dat ook wel weer een fase.
die tandjes zijn leuk maar wat zijn ze der door van slag.

dat van die 700 cc van de opvolgmelk had ik nog niet eerder van gehoort!!???
daar hebben ze tegen mij niks overgezegd op het cb.

liefs Shirl.

Hoi,

Ik geef mijn zoon sinds 6 maanden brood, omdat hij echt toe was aan meer en kreeg al groente en fruit.
Verder geef ik de borst.
Nu doe ik het zo:

08.00/08.30 uur: BV
09.30/10.00 uur: fruithap
hierna als hij moe wordt slapen
12.30: 1,5 - 2 broodjes met deel van de korst besmeert met boter + BV
rond 14.00/14.30 vaak nog even naar bed.
Rond 16.00: Fles met diksap of thee met BV en de overige broodkorstjes van 's middags
17.00/117.30 uur: Groente hap + BV
20.00 uur: BV.

Ik wil de BV na de groente hap verplaatsen naar ongeveer 19.00 uur en dit dan ook als laatste voeding gaan doen. Dan eens kijken hoe dat gaat.

Zondag waren we begonnen met 3 flessen van 250 cc..en brood proberen te geven..dat ging op zich prima.
Maar maandag werd ze ziek..strontverkouden en veel hoesten en ze wil nu ook helemaal geen fruit en groentehap eten.
Vandaag maar weer 4 flessen gegeven van 210 cc..want daar heeft ze nu ook echt behoefte aan.
Nog steeds heeft ze wel moeite met haar flessen leeg te drinken..ondanks ze wel elke 4 uur behoefte heeft aan een flesje..behalve s'nachts dan ha ha.
Lizzy is nu 6,5 maand en vorige week had ze 2 nachten achter elkaar dat ze niet wou slapen..wel vastgehouden wilde worden..maar zodra ik haar terug op bedje wou leggen was het huilen.
Zou het een tandje of een sprongetje zijn ?
Normaal slaapt ze nachten goed door.
Vorige week was ze nog niet ziek..dus dat was het niet waarom ze niet teruggelegd wou worden.

Liefs

He he

Mijn zoontje is 6 maanden en een week en sinds 3 weken hebben wij het volgende schema:

7.30 : 180+6 en 2 scheppen rijstebloem
8.30 slapen tot ongeveer 10.30
11.00 fruithapje vaak maak ik het zelf of als ik geen fruit in huis heb of door werkdrukte niets de dag ervoor heb kunne maken een potje en die eet hij helemaal leeg
11.30 slapen tot 13.00/13.30
13.30/14.00 fles 180+6
16.00/16.30 groentehap maak ik vaak zelf want dan ben ik al thuis van me werk
17.30 toetje of berenkoekje of dan gaat ie weer slapen en dan maak ik hem wakker voor zn badje is heel verschillend.
19.00 badje
19.30 nutrilon goede nacht 210+7
19.45 slapen tot volgende ochtend

Soms geef ik tussen zijn eerste fles en de fruithap wat brood maar dat doe ik meestal in het weekend omdat ik dan meer tijd heb. Ik geef dan witbrood en dan maak ik thee met wat opvolgmelk (voeg soms wat rijstebloem toe om het zoeter te maken!) soppen en dat gaat het heel goed in! Ben wel van plan om zijn middag fles binnenkort te vervangen door een broodmaaltijd met een kleiner flesje ernaast. Dat raadde het CB ons aan.

Succes!

Terug
Bovenaan