hoeveel flessen en wanneer fruit

ff vraagje... want ik weet het ff niet meer hihi
mijn dochtertje annique is vandaag 13 weken en komt eigenlijk maar aan de 4 flessen op een dag toe
ze wordt 08 u wakker en dan krijgt ze een fles
dan om half 12 vaak na haar ochtendslaapje
rond half 4 weer en dan wil ze om half 8 echt geen fles sávonds dus krijgt ze hem
rond 9 uur.... daarna slaapt ze rond half 10 tot de volgende ochtend 8u ongeveer
ze krijgt wel flessen van 180cc want met 150cc neemt ze geen genoegen
krijgt ze nu wel genoeg???
vanaf wanneer mag ze fruit en wat diksap proberen, normaal pas met 4 maanden toch?
morgen is ze 3 maand
ze is verder erg vrolijk en heeft dikke plasluiers
groetjes sandra

elise drinkt ook al geruime tijd vier flessen van 180 ze is nu 16 weken meer drinkt dit al ongeveer 5 weken op het cb zeiden ze dat dit goed was zo.
ze geven zelf wel aan alse meer zouden willen. ik geef nog geen fruit of groente omdat elise voorlopig nog genoeg heeft aan deze flessen.

groetjes saskia

Je mag je kindje op z'n vroegst met 4 maanden iets anders gaan geven naast melk omdat de darmpjes er eerder nog niet klaar voor zijn. Echter er wordt aangegeven dat het beter is om te wachten tot de 6 maanden omdat uit onderzoek is gebleken dat de kans op voedselallergieën veel groter is als je voor de 6 maanden begint met groente- en/of fruithapjes. Tot de 6 maanden hebben ze ook genoeg aan de voedingsstoffen die in de melk zit, dus daarvoor hebben ze niet eerder bijvoeding nodig.

Dus zeker als je kindje last heeft van buikkrampjes is het niet verstandig om vroeg te beginnen met bijvoeding, aangezien dit een teken is dat de darmpjes nog niet helemaal rijp zijn.

Ieder kindje is natuurlijk anders en de ene zal eerder toe zijn aan bijvoeding dan de ander. Zo zal het ene kindje veel gevoeliger zijn om voedselallergie te ontwikkelen dan het andere kindje.

Cas krijgt al sinds hij 10 weken is fruithapje. Hij vindt het heeeeerlijk! Wellicht een ontaarde moeder, maar het gaat allemaal prima. Sinds kort krijgt hij ook groentehapjes, maar dat vindt hij niet zo'n succes. Dat spuugt ie gewoon weer uit. Cas kreeg toen hij drie weken was al vijf flessen van 180 cc (met voeding is dat dus 200 cc) en in de laatste fles met een beetje rijstebloem.
Sinds hij drie maanden is krijgt ie nog maar vier flessen.
Mijn advies zou zijn: als jij denkt dat jouw kindje toe is aan een fruithapje, gewoon proberen. Het is een "extraatje" dus het vervangt de fles/borstvoeding natuurlijk nog niet.

hoi hoi,

Je kindje geeft inderdaad zelf wel aan of ze voldoende hebben of  niet aan de flessen. Mijn zoontje is woensdag 10 weken en krijgt al sinds 2 weken flessen van 180 water ! is dus een veelvraatje en heeft veel nodig aangezien hij groot is en zwaar.  
Inderdaad is het beter om te wachten met het geven van een fruithapje totdat je kindje 4 maanden is, maar dit is geen wet !!!!!!!! Jij als moeder kunt het beste inschatten wanneer je kleintje er aan toe is. wachten tot 6 maanden heeft nooit mijn voorkeur gehad. Als dat is om allergieen te voorkomen.......ach..hoe deden ze dat vroeger dan? En vroeger waren er maar heel weinig kids met allerlei allergieen. Je kunt kinderen ook teveel beschermen. wanneer je kindje echt al vanaf de geboorte een allergie heeft, dan is het een ander verhaal. Maar wanneer je kindje geen allergie heeft, waarom dan wachten tot 6   maanden?

Groetjes, Misja, mama van Thijmen(bijna 3)  en Marten( 9 weken)

Ik geef Merel al vanaf het begin flesvoeding en ze heeft nooit last van haar darmpjes gehad. (dat wil zeggen, misschien soms maar niet dat ze het ooit met hard huilen en niet kunnen poepen aangegeven heeft)
Ze is nu 3.5 maand en heb vanmorgen bij haar melk wat rijstebloem gedaan, om het maagje aan vaste voeding te gaan laten wennen! ze dronk de fles helemaal leeg! succes dus.

Met fruithapje wachten we tot 4 maanden...kan niet wachten

Mirne drinkt ook sinds 18 weken nog maar 4 voedingen: 7u, 13u, 18u en 23u.
Ze gaat 3 dagen per week naar de oppas en 2 dagen naar een oma. Bij de oppas krijgt ze haar 13u voeding uit een fles en bij de oma's zowel de 13u als de 18u voeding. Maar borstvoeding vindt ze echt veel fijner (hoewel het dezelfde melk is natuurlijk)

Fruit vind Mirne echt heeeeeel vies. Ze probeert het dapper maar na een tijdje met die rare troep in haar mond kijkt ze heel ongelukkig.... als of ze wil vragen 'moet ik dit echt?' en spuugt het dan weer uit. We zijn nu 3 weken aan het proberen, maar geen vooruitgang.

Barbara
Mirne is nu 20 weken

Terug
Bovenaan