Hoeveel flessen

Hoi hoi!
Onze kleine man is morgen 3 weken en weegt sinds gister 4 kilo. We geven hem nu sinds vorige week 7 flessen (omdat hij moest aankomen) maar we vragen ons af wanneer we naar 6 flessen kunnen gaan.. Hij heeft ook last van kraampjes, maar weet niet of dit meer wordt wanneer we gaan ophogen met aantal CC.. Iemand tips? Of uit ervaring advies?

Wanneer je kind het aangeeft ;) 7 flessen is heel normaal met 3 weken (meer kan ook). Als je kindje aangeeft nog honger te hebben, dan geef je wat meer. Er zal dan langere tijd tussen de flessen zitten en dan gaat er vanzelf een fles af. Voorlopig houden zo en kijken naar je kind

Idd wanneer je kindje het aangeeft. Hier heb ik echt lange tijd 7 (soms zelfs 8) flessen gegeven. Er waren dagen dat ze elke 3 uur kwam,ook in de nacht. Dus dan zit je op 8 flessen.

7 flessen is heel normaal. Je merkt gauw genoeg wanneer je kindje langer gaat slapen en zo een fles laat vallen. Honger is honger, dus lekker drinken! Hier was het volgens mij echt pas met 4 a 5 maanden dat ze naar 6 flessen gingen

En krampjes hebben ze ook met minder voeding is mijn ervaring;) Krampjes horen er helaas gewoon bij de eerste 3 maanden en kunnen best extreem zijn.. Da's ff doorbikkelen!

Kraampjes worden niet meer als je ze meer voeding geeft.

Zorg er wel voor dat hij goed boert tussendoor en na de voeding.

Mijn zoontje is nu ook 3 weken en krijgt sinds gister 6 flessen van 90cc en hij weegt 3,5 kilo.
In de nacht moest ik hem al wakker maken en dronk hij minder goed dus die nacht voeding is er af gegaan.. en hebben de voeding iets verhoogd zodat we op 6 flessen uitkomen.

Kijk gewoon even goed wat je kindje doet.. vraagt hij zelf of moet je hem vaak wakker maken? Dan kan je altijd kiezen of 7 of 6 voedingen beter bij je past

Terug
Bovenaan