Hoeveel flessen

Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden en krijgt 's- morgens een fles melk tussendoor fruit 's- middags een boterham met sap, om een uur of 2 half 3 nog een fles 's- avonds groente en een danoontje.
Hij is meestal erg moe en gaat rond een uur of half zeven naar bed, hij zou dus eigenlijk om half 8 nog een fles moeten, maar dan slaapt hij al nu maak ik hem voordat ik naar bed ga meestal rond een uur of 10 wakker voor nog een fles.
Ik vind dit altijd zo zielig en meestal duurt het wel een tijdje voor hij weer slaapt, zeker nu omdat hij nogal hoest.

Nu is mijn vraag hoeveel flessen moet je geven op deze leeftijd, en wanneer mogen die flessen er helemaal uit??
 
Hoi Iris
Ik ben Bianca 22 jaar en heb een zoontje van nu ruim een jaar.
Hij wou met 8 maand absoluut geen fles meer hebben. Hij kreeg gewoon smorgens een broodje of pap. Met een tuitbeker met drinken als ik hem een fles wou geven ging hij kokhalzen toen ben ik direct met de fles gestopt dus op die leeftijd kan het al wel en al helemaal sávonds wel dan heeft hij er blijkbaar geen behoefte meer aan
Groetjes Bianca
hoop nog van je te horen.
 
Hallo Iris,
Mijn zoontje is momenteel bijna 10 maanden. Hij krijgt nu 's ochtends een beker pap (niet meer uit de fles maar uit een tuitbeker). Tussendoor een beker sap. 's Middags een boterham met een beker (opvolg)melk (tuitbeker) en 's middags tussendoor fruit.
's Avonds een warme maaltijd met een Danoontje en voordat hij gaat slapen nog iets sap te drinken.
Zoals je ziet ben ik dus inderdaad met de fles gestopt. Hij wilde 's avonds geen fles meer en daarom bied ik hem nu maar iets sap aan. Het gaat heel goed, hij had de laatste fles met 9 maanden niet meer nodig.
Succes en groetjes,
Bernadet
 
Hallo,

Nou bedankt voor jullie reacties, ik ben gewoon gestopt met het geven van de fles 's-avonds en dat gaat tot nu toe goed, hij slaapt zelfs 's-morgens uit!!

Nogmaals bedankt.
 
Hai Iris

Mijn zoon van 8 maanden geef ik bij het broodje tussen de middag een flesje melk, opvolgmelk. Ik hoorde van het cb dat het dan alvast went om bij de boterham een beker melk te drinken. Ik vond dat wel een goede tip.
Ik lees ook op de verpakkingen van de flesvoeding dat zij 500 ml voeding nodig hebben maar hoe noodzakelijk dat is weet ik niet. Ik zou mijn zoon er ook niet voor wakker maken maar anders misschien rond 17.00 uur?
groetjes
 
Terug
Bovenaan