Hoeveel flesvoeding baby 3 maanden

<p>Mijn dochtertje is 3 maanden oud. Krijgt flesvoeding. 6 x 150cc met 5 schepjes. In totaal dus een liter voeding.</p><p>Ze weegt bijna 7kg. Volgens de richtlijn van de verpakking had ze al lang terug gemoeten naar 800cc voeding namelijk 4 x 180 met 6 scheppen.</p><p>Moet ik dan nu toch minder gaan geven? Want als je kijkt naar 150cc per kg moet ze juist meer gaan krijgen dan de 1000ml die ze nu in totaal krijgt.</p>
 
Nee zeker niet minder geven ze heeft het hard nodig. 4 flessen is bij 6 maanden. Mijn zoon is 5 maanden en heeft zelf al een fles laten vallen.
Als ze ouder zijn dan geef je meer hapjes en 1 fles minder ( dus dan drinken ze er 4)
Elke baby is anders, maar ga niet minder geven, als je twijfelt bel dan het consultatiebureau 
 
Op de verpakking zijn maar richtlijnen, ik vond die meestal ook niet kloppen. onze dochters dronken altijd veel meer dan wat de hoeveelheid op basis van kilo's aangaf (maar nooit meer dan maximaal een liter, dat schijnt niet goed te zijn en daar hebben ze ook nooit behoefte aan gehad)
Het consultatiebureau gaf bij ons als richtlijn (is wel al een tijd geleden) minimaal 5 flessen tot voldoende hapjes (was hier al snel, rond 4,5/ 5 maanden denk ik). 5x180+6 zou wel kunnen, maar 6x 150+5 ook. Kijk waar je kindje behoefte aan heeft.
 
Dank jullie wel. Dan gaan we lekker zo verder waar we mee bezig zijn. Flesjes van 180 + 6 scheppen is voor haar nog echt te veel tegelijk. Nu geeft ze al regelmatig wat terug. Dan laat ze de helft staan en komt er nog meer terug.
 
Vandaag bij het CB geweest, mijn zoontje krijgt nu 5x 150+5 +2 scheppen jbm. Door de meel komt hij op ongeveer 175ml. We mogen het nog max ophogen naar 190, maar dat is voorlopig het uiterste. Deze site houden ze bij ons CB aan:
https://www.mamaenzo.nl/voedingsschema-maand-tot-maand/4/
Flesvoeding5 keer 130 – 180 mlof 6 keer 110 – 150 ml
Maar het lastige is dat overal vanalles staat. Volgens de pakken nutrilon mag je weer hele andere dingen en dan heb je nog de rekensom van 150ml x lichaamsgewicht. 
Zolang ze niet eerder gaat komen zou ik lekker zo blijven. Komt ze zelf nog voor de 6e voeding of maak je haar daar wakker voor? Toen mijn zoontje een keer anders uit kwam met de tijden hebben we zijn voeding iets opgehoogd en de 6e fles weggelaten. Dat ging ineens goed. Hij kreeg toen ook uiteindelijk minder dan eerst.
 
Ze krijgt de laatste voeding om 21:30 en slaapt dan door tot 7 uur. Vanaf dan krijgt ze om de 3 uur een voeding.
Ik heb wel eens 5 voedingen geprobeerd maar ben dan alleen maar bezig met hoe rek ik het tot de volgende voeding. Ze is nu met 6 voedingen veel rustiger
 
Terug
Bovenaan