Hoeveel flesvoeding geven jullie?

Hallo allemaal

Mijn dochtertje is 13 weken en ik heb ongeveer 9 weken volledige borstvoeding gegeven. Ik ben nu (heel geleidelijk) overgestapt op flesvoeding en geef nog 1x borstvoeding. Nu krijgt ze nog 6 voedingen per dag (om de 3 uur) en ik hoor van meerdere mensen om me heen dat ze nu eigenlijk wel op 5 voedingen zou moeten zitten en dan om 4 uur en dat ik haar meer zou moeten geven per fles. Wat vinden jullie?

Dit is haar schema:
7.00 borstvoeding (hoeveelheid??ongeveer 10 minuten aan borst)
10.00 flesvoeding 150 ml water en 5 schepjes (dit doe ik bij elke flesvoeding)
13.00 flesvoeding
16.00 flesvoeding
19.00 flesvoeding
23.00 flesvoeding (moeten we haar voor wakker maken, ze drinkt dan slapend deze fles op)

Ze slaapt de hele nacht door. Tot ongeveer 7.00, soms ook wel eerder maar bijna nooit eerder dan 6.00 uur. Na het voeden heb ik wel het idee dat ze verzadigd is. De tijd die ze erover doet is erg wisselend, soms heel snel (5 a 10 minuten), soms doet ze er 20 minuten over. Ze spuugt ook meestal nog na een voeding, dit is niet heel veel.

Ik weet niet hoeveel ze nu weegt, vorige maand woog ze bijna 5 kilo.Ik moet maandag weer naar het consultatiebureau en daar zal ik dit ook bespreken maar ben even benieuwd wat jullie doen.

groetjes van een onzekere flesvoedings mama

Voor mij heeft dit schema erg geholpen, om toch ook iets minder voeding te geven:

8:00 borst
11:00 fles/borst
14:00 fles/borst
17:00 fles/borst
21:00 laatste fles met rijstebloem (zodat ze met een lekker vol buikje een lange nacht van heerlijk lang slapen tegemoet gaan en wij dus ook hahahah)

Probeer het maar eens gewoon bij mij werkte het super want als die laatste voeding zolat als die van jou nou is was, nou dan sliep ze zo vast en nu is ze blij dat ze hem eerder krijgt zodat ze 's nachts lekker lang kan slapen.

Je moet haar gewicht in kgx 150cc en dan delen door het aantal voedingen dus bijv: 5x150:5=150cc

Succes!!! Groetjes Nadine, moeder van Anouk

hoi,
Onze kleine is nu  bijna 17  weken en krijgt om de 4 uur, elke keer 200cc per keer.
Maar dat doen we pas sinds deze week hoor, daarvoor gaven wij ook om de 3 uur en dan 165cc. (Ik moet zelf erg wennen aan die 4 uur ertussen.)
Het ligt toch vooral aan je kindje wat het nodig heeft en wat het vraagt? Het lijkt mij dat niet elke kindje hetzelfde vraagt en kan hebben. Daan is nu 6,1 kilo en slaapt sinds 12 weken door. Wij doen dan ook niks erbij in bij zijn laatste voeding.
Ik merk wel dat Daan nu wat onrustiger tussen de derde en vierde fles. Maar goed, ook voor hem is het wennen.

Gr Anita

Hallo.

Mijn zoontje is   nu drie maanden en hij moet eigenlijk ook vijf voedingen van 160cc hebben dus ook om de vier uur, maar dat red hij nooit.
Ik geef hem daarom gewoon om de drie uur de fles dat betekend dat hij zes voedingen van 140cc krijgt en hier doet hij het goed op.

Dit zijn zijn tijden voor de fles.

08.00
11.00
14.00
17.00
20.00
en de laatste om 23.00.
Hij krijgt dus 140cc voeding.

Bedankt voor jullie reacties!

Ieder kindje en behoefte is inderdaad anders, maar ik werd wat onzeker omdat een aantal vriendinnen en familie om me heen dit hadden gezegd (dat ze dus wel om de 4 uur zou 'moeten'). Ik vraag me nu ook af of ze die 4 uur wel redt hoor, omdat ze nu na 2,5 uur alweer aangeeft honger te hebben. Ik kan dit halfuurtje nog wel rekken...dus als ik 3 uur aan kan houden, heb ik dat liever.

Aan de andere kant lijkt me 4 uur wel makkelijker voor jezelf (mama moet ook aan zichzelf denken )

Ik ben wel benieuwd wat het consultatiebureau gaat zeggen.

groetjes

Wat herkenbaar, ik heb prezies hetzelfde mijn zoon is nu 9 weken
en krijgt ook om de drie uur 150 cc.
Om half 8 uiterlijk 8 uur krijgt hij zijn eerste flesje en dan om de drie uur.
Om 21.00 zijn laatste flesje daar moet ik hem wel voor wakker maken maar
hij drinkt het wel goed leeg.(deze fles rek ik een uurtje)
Ik ben gister naar het consultatie bereau geweest en ik mocht gewoon zo verder gaan, want blijkbaak is dit zijn ritme.
En zolang hij goed groeit en zichzelf blijft is er niets aan de hand.

Succes bij het cb en doe wat je zelf het beste vind.

Groetjes mama van Michael

Terug
Bovenaan