hoeveel flesvoeding heeft mijn baby van 1 maand nodig???

Mijn zoon is vandaag precies 1 maand oud. Vanaf het begin krijgt hij al flesvoeding. Ik ben begonnen de eerste week met 60 cc.
Hij bleef alleen telkens ontevreden, hij wilde na 2,5 a 3 uur alweer eten. Dus begon ik hem meer te geven. Na 2 weken zat hij op ongeveer 100 cc per fles. Ondertussen zit ik op 120 cc per fles. Overdag komt hij om de 3,5 a 4 uur, alleen 's nachts om de 2,5 a 3 uur.

Dit zijn gemiddeld genomen 7 flessen per dag, (waarvan 3 's nachts) van 120 cc per dag, dus 840 cc per dag!!!!!!!!!!! met gemak, want als het aan hem ligt drinkt hij nog veel meer!!!!
Volgens mij is dit veel te veel............ hij is in 3 weken tijd 1200 gram gegroeid!!!
 
Nu zijn mijn vragen:

*krijgt mijn zoon teveel voeding???
*zoja, hoe houd ik hem tevreden als ik hem minder ga geven??? (hij heeft ECHT honger na 3 uren!!!! hij begint te zoeken en heeft een hele sterke zuigbehoefte)
*hoe kan je het beste stoppen met de nachtvoeding???....... ik wil het op zijn minst afbouwen tot 1 voeding per nacht!!

Alvast bedankt voor de reacties
 

Hoi mam van Ruben,
Wat ik me nog kan herinneren is dat ik Destiny gaf wat ze vroeg. Ik zat al snel op 150 cc en dan kwam ze om de 4 uur.
Ja wat is teveel. Ze zeggen dat baby's 150 cc per kilo mogen hebben, ik zat daar ook boven hoor. Maar ja die kleintjes geven vanzelf wel aan hoeveel ze nodig hebben. Niet zo druk om maken, als Ruben genoeg heeft merk je dat snel genoeg.
Wat betreft de nachtvoeding. Ik gaf Destiny tussen 23.00 en 24.00 uur de laatste gles en daarna kwam ze om 04.00 uur.
Ik heb de nachtfles eerst een tijdje op 150 cc gehouden en langzaam aan terug gebracht naar 120 cc. Ik haalde de fles er ook wat eerder uit. Toen Destiny ongeveer 8 weken was gaf ik haar nog 90 cc tot ze de week erna wakker werd en ik trouw met de fles bij haar kwam. Ze dacht gezellig te gaan spelen. Dat was voor mij het moment om geen nachtvoeding te geven.
De nachter erna kwam ze wel gewoon weer om een uur of 04.00 maar toen heb ik haar het speentje gegeven. Het klokje in haar hoofd stond nog wel om een uur of 4 maar dit duurde een paar dagen en was het over.
Nu is Destiny 5 maanden en komt 's nachts ook nog wel eens maar dit is dan voor haar speen die ze zelf nog niet kan pakken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is een beetje op je gevoel afgaan, dat is het beste wat er is.

Succes ermee.

groetjes.....
 
Hoi,

Het is inderdaad ongeveer 150cc per kilo.

Maar je kindje is duidelijk ontevreden. Nu kan je je kindje wat extra water in de fles geven. 10cc extra. Of als dat echt niet werkt, voeding voor hongerige baby's. Heb je dit al op het CB overlegd? Dat die daar niet mee zijn gekomen. Want dat is extra vullend en zet niet aan.

Denk inderdaad ook even aan het zuigbehoefte. Minstens 20 min zuigen per voeding. Anders een kleinere speen aanschaffen. Of een schepje johannesbroodpitmeel toevoegen. (nutriton van nutricia) dat maakt de voeding wat dikker zodat ze langer zuigen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan