Hoeveel flesvoeding krijgen jullie kindjes???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Even een vraagje. Hoeveel flesvoeding krijgen jullie kindjes.
Mijn dochter is nu 5 weken oud en krijgt nu 5 flessen van 165ml!!!
Ik geef friso 1 op 150ml water krijgt ze 3 schepjes gewone friso en 2 schepjes friso extra
Daarvoor gaf ik 5 a 6 flessen van 135 ml met 3 schepjes gewoon en 1 schepje friso extra
Dit is wel op advies van het cb. S'avonds krijgt ze om ongeveer 22.00 uur de laatste fles en komt ze pas om ongeveer 04.00uur daar zit dus 6 uur tussen (met flessen van 135ml). Ik gaf dus aan dat ik denk dat ze wel over kan op 5 flessen, hun waren dat met mij eens. Het is een flinke meid ze weegt nu 4610 gram dus ze mag het hebben alleen ik vindt het wel erg veel. 6x 135=810ml 5x 165=825 ze mag voor haar gewicht totaal 828 hebben het maximale dus. Ik moet wel zeggen dat ze nu wel  rustiger is, ze was vooral s'avonds erg onrustig. Ze was na de avond fles moeilijk in slaap te krijgen, Begrijp mij niet verkeerd ze doet het goed  maar ik vindt het wel veel voor zo'n klein meisje.   Ze drinkt alle flessen schoon op ze doet er ongeveer 20 a 25 minuten over. Graag hoor ik van jullie hoeveel jullie kindjes krijgen.
Gr Naatje74  

Onze Kyan was bij de geboorte 2370 gram, teruggezakt tot 2270 gram bij
een lengte van 46 cm. Morgen is hij 5 weken en woog vorige week
donderdag 3200 gram (bij 4 weken dus) Hij was die week net 300 gram
aangekomen. Zal dus nu ongeveer ruim 3400 gram wegen.

(Nee, hij was niet te vroeg, maar er zijn in het z'huis wat foutjes
gemaakt, maar daar hebben we het nu niet over, zal k jullie niet lastig
mee vallen)

Hij krijgt nu 5 voedingen en drinkt dan 145 en dan weer 100. We houden
het nog steeds netjes bij zoals in het z'huis d.m.v. excel-staatjes) en
komen uit op zo'n 650 cc gemiddeld op een dag. Heeft afgelopen week ook
al wel 695 en 705 gehaald maar dit waren uitschieters.

Heeft op het moment erg last van z'n rode billetjes en is wat huileriger.

Krijgt zo tegen 22.30 uur z'n laatste voeding en laten hem s nachts de
1e keer zelf komen (kregen er s nachts amper wat in als we hem wakker
maakten) nu al 3 nachten gehad van rond 5 uur, vanochtend zelfs 6.45
uur!!!!

Hopen dat het zo blijft, hi hi h . Ben benieuwd naar andere reacties! i

Vienna is 7 weken en woog met 6 weken 4 kg. Ik maak 150 cc water met 5 schepjes friso extra. De ene keer drinkt ze hem leeg en de andere keer niet. De ene dag krijgt ze 7 flessen en de andere dag 5. Het is maar net hoeveel honger ze heeft.

Hallo Mommy75

Even een vraagje. Hoeveel krijgt jouw dochter dan als ze 7 flessen krijgt? Maak je dan gewoon flessen van 150 ml water en 5 schepjes voeding. Vannacht kwam Esmee om 03.45 uur, ik probeerde water maar daar nam mevrouw geen genoegen mee. Na een uur heb ik toch maar 165 ml voeding gegeven dat zou dus uitkomen van 6 flessen van 165 ml. Dat vindt ik erg veel moet ik zeggen. Ik weet natuurlijk niet wat ze voor de rest gaat doen vandaag. Soms best wel lastig die flesvoeding, ik blijf puzzelen. Vannavond ga ik een fles klaar maken met alles friso extra  kijken of ze dan net dat uurtje extra pakt. Het zal allemaal wel goed zijn maar ik vindt dat buikie zo onwijs bol als ze gegeten heeft het lijkt wel of ze uit elkaar klapt. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die tips of ideeen hebben.
Gr Naatje 74  

Ik maak altijd 150 cc, maar ze drinkt hem vaker niet dan wel helemaal op. Ik ben erachter dat met die friso extra de laatste tijd lang over de fles deed, dus ik heb een speen nummer 2 (medium) geprobeerd en dat gaat beter. Wat een geklooi met die flesvoeding he, bij mijn eerste was het ook zo'n gedoe eer ik het gevonden had hoe het werkte. Neemt je baby 's nachts ook geen genoegen met een speentje? Bij vienna kan ik het vaak nog wat rekken door haar de speen te geven.

Hoi Mommy75

Nee, helaas wil Esmee geen speen. Dan gaat ze kokhalzen, heel zielig. Ik zou juist willen dat ze een speen pakte maar ze doet het echt niet we proberen het iedere keer weer. Jij heb het zeker over een avent speen nr 2, had ik bij mijn oudste ook die zat ook heel snel op hele flessen hongerige baby voeding. Ik denk dat Esmee daar in de toekomst ook op zit we zullen het zien. Onder tussen is het weer lekker puzzelen (had ik bij de oudste ook maar vergeet je snel). Ik hoop dat het hier in huis binnenkort weer op rolletjes loopt wat voeding betreft. Het houd mij lekker bezig.
Gr naatje74

jullie hebben wel flinke eters allemaal.
Verona is nu 6 weken en 3 dagen.   Bij geboorte woog ze 3730, afgevallen tot 3580.
Vorige week woog ze 4480.   (dus 900 gr in goeie 5 weken)

Ik maak 5 flessen van 120 ml water en 4 schepjes Nan pro 1.   Dus 135 ml.   Maar daarvan drinkt ze vaak per dag maar 1 uit. De rest varieert van 100 tot 120.   Dus in totaal drinkt ze ongeveer tussen 550 en 600.   Waardoor ze niet aan haar hoeveelheid komt.
Maar ze komt gestaag bij, dus dat is het belangrijkste.
's avonds krijgt ze laatste rond 22.30u.   's nachts komt ze heel wisselend: kan 3u zijn, maar ook 5u of 6u.   Toch blijft ze de laatste week bij haar 5 flessen.

Heidi

Terug
Bovenaan