Hoeveel flesvoeding?

<p>Amy is bijna 2 weken oud, ze krijgt nu 7 x 90 ml flesvoeding nu moet ik gaan verhogen naar 100. Zij heeft soms nog moeite met de 90.. hoeveel kreeg jullie kindje met 2 weken oud?</p>

Je moet niet vergelijken met andere kindjes.
Elk kindje is anders. Als jou kindje met moeite 90 cc op krijgt en nog een paar dagen langer erover doet om naar 100 te gaan dan zou ik je kindje volgen.
Je kan het evt aanbieden maar als  ze het niet  drinkt dan niet toch?
Succes

Hoeveel de onze dronk met 2 weken, weet ik eerlijk gezegd niet meer. Maar inderdaad, gewoon lekker je kindje volgen. Onze zoon drinkt altijd erg traag (geregeld langer dan een half uur) en ik heb periodes gehad dat ik dacht: hij krijgt die flessen nooit leeg/hoe moet ik ooit ophogen. Maar er komt altijd weer een dag dat de fles binnen 20 minuten op is en hij meer wil. 

Ik had een klein vreetzakje. Eind van de kraamweek dronk ze soms al 120. Met 3 maanden 6x 180. Later zelfs de laatste fles 210. En sinds een maand stopt ze vaak al na 120, met geen mogelijkheid meer in te krijgen. Of soms weigert ze helemaal. Geen pijl op te trekken.
Als je kleintje goed groeit, dan doet ze het prima. En anders misschien meerdere flessen ipv grotere.
Als je borstvoeding zou geven, zou je ook niet zien hoeveel erin gaat, denk ik dan maar. 

Vertrouw er maar op dat Amy dit zelf prima kan regelen, ook al is ze nog zo klein. Je kunt altijd voor de zekerheid meer aanbieden. Zeker als je op een grensgeval zit. Dat doen wij nu met Renee ook. De ene keer drinkt ze nu de fles leeg, de andere keer niet. Zolang ze voldoende plas en poepluiers heeft en een happy baby is, weet je dat je goed zit. 
Overig ben ik met bv en bijvoeding begonnen en zijn we met drie weken overgestapt op volledige fv. Toen nog 8x60, daarna 7x90 en nu dus 6x120.

Mijn kindje heeft ook heel lang 90cc gedronkem en daarna heel lang 120cc. Duurde maanden voordar ze op 150cc zat. Als er niet meer in gaat, dan niet! Je kan wel meer aanmaken, maar t heeft geen nut om het erin te 'duwen'. Ze geeft zelf aan als ze genoeg heeft. Ze is nog zo klein, het maagje nog zo klein.. dat kan nog niet veel hebben, anders spuugt ze het alleen maar uit! 

Alles bekijken

Een richtlijn voor de hoeveelheid die je klaarmaakt. Geef je kind op een dag ongeveer 150 milliliter flesvoeding per kilo van zijn gewicht. Als je kind 5 kilo weegt, heeft het op een dag dus ongeveer 750 milliliter voeding nodig. Dat zijn dus bijvoorbeeld 10 flesjes van 75 ml, of 9 flesjes van 80-85 ml.

Dit is een soort vuistregel. Maar kijk goed naar de behoefte van je kindje, dat zie jij als moeder het best.

Terug
Bovenaan