Hoeveel flesvoeding???????

Hoi,

Felina is 5 maanden en krijgt nog 4 flessen, 1 potje groente en 1 potje fruit op een dag.
Ze krijgt 2 flessen van 180cc water + 6 schepjes nutrilon forte, 1 fles van 180cc water + 6 schepjes nutrilon forte en 3 schepjes nutrix en 1 fles van 240cc water + 8 schepjes nutrilon forte en 7 schepjes nutrix.

Nu vraag ik me af hoeveel flesvoeding een baby van 5 maanden maximaal per fles mag hebben en hoeveel ze maximaal op een dag mogen hebben.

Groetjes,
Marjolein

Hoi Marjolein,

Ik heb even voor je in het boekje gekeken. Een baby van 5 maanden die weegt tussen 5900 gr en 8000 gr hoort 4-5 x 200 ml flesvoeding te krijgen. Uiteraard verschilt dit per kind maar dan heb je in ieder geval een richtlijn.

Wel heb ik altijd begrepen dat je je kind niet meer dan 6 schepjes Nutrix per dag moet geven. Waarom weet ik niet. Ik geef mijn zoontje van 6,5 maand bij 2 flessen 1 schepje Nutrix (puur voor de smaak) en bij zijn laatste fles 3 schepjes (zodat ie beter doorslaapt, maar ik moet zeggen dat ik er nog maar weinig van heb gemerkt).

Groetjes

Ze mogen op een dag niet meer dan 1 liter melk hebben. Dit is geld alleen voor flesvoeding. Daarnaast mag ze wel ander vocht als bv, water, sap, thee.

De melk is max 1 liter omdat het anders slecht is voor de nieren.

groetjes joyce

Terug
Bovenaan