hoeveel flesvoeding???

Hoi, Ik geef mijn dochter nu sinds dinsdag  (noodzakelijk) flesvoeding want ze viel af tijdens borstvoeding maar nu zegt cb 150 cc water + 5 scheppen volgens verpakking (friso) mag ze met haar gewicht al 180 cc water + 6 scheppen.

Wat moet ik nou aanhouden voor 5 voedingen per dag, en is er een max hoeveelheid melk per dag???

Hoi,

Ook wij kregen van het cb het advies minder te geven dan op de verpakking staat. Wij zijn begonnen met het advies van het cb en als meneer bleef huilen en happen na de fles, gaven we hem gewoon een beetje meer. Als hij de volgende fles dan niet helemaal opdronk, drongen we het ook zeker niet op! Eigenlijk voeden op verzoek, maar dan met de fles.
Het enige wat je echt in de gaten moet houden is dat hij niet meer dan 1 liter (1000 ml) per dag krijgt, want dat kunnen de niertjes nog niet verwerken. Op een hete dag ofzo (zal nu helaas wel meevallen;) Kun je hem een slokje lauw water extra geven.
Je moet ook nooit een extra schepje voeding doen, omdat hij honger heeft, dan ook extra water. En dus niet meer dan een liter per dag.

Dus ik zou zeggen.. volg je hart (net als bij borstvoeding) en blijf vooral naar je kindje luisteren!

Groetjes,
Pauline (en Tygo 21 weken).

hoi
mijn dochter zou volgens haar gewicht en leeftijd ook wel 180cc/6 mogen hebben maar dit drinkt ze lang niet op.ze krijgt nu 150cc/5 en dit 5 flesjes.ze zal het zelf wel aangeven of ze meer op kan en eventueel naar de 4 flesjes.zolang je maar niet over de liter komt.
groetjes petra

Terug
Bovenaan