hoeveel flesvoeding?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje zit nu een paar dagen aan de fles en hij krijgt 7 voedingen van 135 cc. Is dit een voeding te veel? We zijn overgestapt op de fles i.v.m. allergie maar ik tast nu een beetje in het duister. hij heeft na drie uur echt wel weer honger. o, ja hij weegt 4,5 a 5 kilo.

Groetjes Linda

Ik ben ook overgegaan op flesvoeding en ik vond dat toen ook heel erg in het donker tasten ik begrijp wat je bedoelt.
Je kan ook proberen om hem per keer wat meer te geven en dan heb je kans dat hij het er wat langer op doet. Ik gaf b.v. 8 x 120cc = 960cc en toen gaven ze mij het advies om eens 150cc te proberen en dat doe ik nu en nu komt hij om de vier uur dus nu krijgt hij 6 x 150 cc= 900cc. Dus krijgt hij zelfs iets minder maar hij doet het er beter op.
) mijn zoontje is trouwens 5 weken)

succes , groetjes Nathalie.

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar lees al wel een tijdje mee, erg gezellig.
Ik zelf een dochtertje van 11 weken nu, gisteren nog naar CB geweest en mevrouwtje is nu 5 kg.
Voor het geven van flesvoeding is een regel waar je wat houvast aan kunt hebben, nl. 150 cc per kg, als je kindje dus 5 kg is kun je zo ongeveer 750 cc per dag geven, verdeeld over het aantal flesjes dat je geeft.
Natuurlijk moet je ook op je eigen gevoel af gaan, maar dan heb je toch een beetje een richtlijn.

Pien

Het ligt er aan hoe oud je kindje is en hoeveel het weegt. Quinn is nu 8 weken en weegt 5270 gr. Hij mag nu 5 flessen van 180 cc. Toen hij 5 weken oud was, woog hij ongeveer 4400 gram en kreeg hij 5 flessen van 160 cc. Hij sliep toen uit zichzelf door, dus we hebben niet bewust een fles eraf gehaald. Zoals ik het zie mag je kindje best 6 flessen en dan wat meer in 1 fles.
Anders overleg je toch gewoon even met het CB.
Groetjes Veerle

Ik ben ook net naar het consultatiebureau geweest en tegen mij zei de verpleegkundige dat hij   gewoon niet meer mag dan 900cc per dag en hoe je dat verdeel dat ligt aan de baby hoeveel hij nu nodig heeft.
Mijn zoontje Quin (grappig veerle ik heb dus ook een Quin maar dan met 1 n) krijgt dus nu 6x150cc=900cc en als hij dan 's nachts niet meer komt dus dat ik op 5 voedingen zit dan ga je naar 180cc en daar blijft hij dan op tot dat hij steeds minder flesjes krijgt.

groetjes Nathalie (Quin 09-02-2007).

of het wel of niet teveel is geeft je kindje ws zelf wel aan.boas is nu 7 weken en zit al een tijdje op 6 flessen van 150,maar de laatste tijd drinkt hij slechter en spuugt hij meer.daardoor heeft hij ook iets eerder weer honger,dus nu zit ik weer even op 7 flessen van 120.schema's van het cb kijk ik niet naar want dat werkt gewoon niet bij mijn zoon.volgens de tabel moet hij 5 flessen,maar dat red ie nooooit.en meer in de fles doen werkt ook niet,want zn maag is niet groter.dan spuugt ie alles uit.
groetjes kari

Terug
Bovenaan