hoeveel flesvoeding?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Even een vraagje.
Ik geef mijn zoontje Nutrilon 1-voeding. Hij zat op 150 ml water en 5 schepjes. Omdat hij binnen de 4 uur weer kwam om eten heb ik hem verhoogd naar 6 schepjes en ook wat meer water (weet even niet meer uit mijn hoofd). Volgens de cb-arts heefteen kind van 5 kilo die 150 cc nodig, maar op de verpakking staat dat dat oor kindjes is van 4-5 kilo.
Op eigen iitiatief dus maar omhoog gegooid. (hij is denk ik ook al ruim over de 5 kilo heen nu).
Maar... hoe zit het nu bij jullie? WIl graag weten of de cb-arts nu gelijk heeftof dat de verpakking van Nutrilon onjuiste info weergeeft.

Ik twijfel niet of ik er goed aan gedaan heb hoor. Als ik denk dat mijn mannetje honger heeft, moet hij gewoon meer krijgen. IK denk altijd maar zo; een baby drinkt wat ie nodig heeft en de rest laat ie staan of spuugt hij uit.

Alvast dank!
gr Yvet

Hoi,
Wat jezelf al zegt, je doet er goed aan om naar je kindje te kijken. Het cb, en de verpakking geven de standaard richtlijnen aan, en jou kind is niet meteen standaard..nee toch?
Onze jongste [18-07] krijgt flesjes van 130, en die drinkt ze niet eens altijd op.
Ze zit al een week op vijf voedingen per dag, drinkt dus per dag tussen de 500 en 600 ml.
Netjes om de 4 uur, en geen hongerig kindje.
Zeggen ze bij het buro ook, ;''ja maar met vijf voedingen mag u wel meer geven per keer hoor.''..[ alsof ik dat zelf niet kan bedenken..]
Ja, leuk, maar ze drinkt niet meer, en ik gooi dan veel weg.Dus als ze het een aantal keer wel op maakt, dan verhoog ik wel weer naar 150, maar ze is heel tevreden, en doet het goed.
Sliep vannacht ook alweer van half elf tot 7.
Dus denk niet dat ze dan honger heeft..haha
Dat buro is handig als je vragen hebt, of om te overleggen, maar volg je eigen gevoel, want jij kent je kindje het beste..
Alleen blijven verhogen kan natuurlijk ook niet, het stopt wel bij 200...
Maargoed, maak je niet druk, je voelt zelf wel aan wat goed is voor je kindje.
Groetjes Rina, [mama van drie kids..]

bij mijn oudste volgde ik braaf de adviezen van het CB, het kind dronk alles op, maar huilde als een gek. Toen ging ik de adviezen van het pak volgen (en dat was meer geven, dan wat het CB adviseerde ). Het jochie dronk weer alles op, maar huilde niet meer. conclusie, het advies van het CB was voor hem niet juist, hij kreeg te weinig. mijn jongste zoontje nu, drinkt nog niet eens op wat het CB adviseert, maar het kind huilt nooit, komt braaf om de 4 uur (ook 's nachts helaas), en drinkt gewoon niet meer op ook al bied je meer aan.
Conclusie: elk kind is verschillend, je moet het een beetje uitproberen,.

HEel herkenbaar. Volge je eigen gevoel.

Britt is 1 juni geboren en dus morgen 12 weken oud. Ze zit nu op 4 flessen van 3 x 180cc en 1 x 210 cc. Meer wil ze niet, laat staan de 5e fles. Die volgens het cb wel gegeven moet worden :S Want  4 flessen is pas vanaf 5 maanden ongeveer.

Ik zeg braaf daar op het cb ja en amen en thuis kijk ik gewoon naar mijn kind. Die is zo tevreden en huilt amper.

LEkker je gevoel volgen meis ;)

xxx Nienke

Hoi,

even iets anders he...
Vind het grappig om te lezen dat de adviezen van het cb zeker niet altijd juist zijn... maar ja wat wil je.. Ze zien je kind 10 minuten en heb af en toe het idee dat hun dan het beste weten wat je met je kind moet doen en bv hoeveel voeding je moet geven.
Mijn kleintje is nu 11 weken en krijgt 5 voedingen van 200cc. Ze krijgt 3 schepjes forte 2 schepjes onmeo en 2 schepjes nutriton. Je had ze eens moeten horen... Dat kan niet bla bla... nou ze doet het er prima op.. en huilt ook bijna niet.. Alleen als er echt wat is.
Toen Kyra vorige week in het ziekenhuis lag zeiden ze daar dat ze terug moest naar 7 voedingen... Heb keihard staan lachen en toen gezegd... Prima, als jij haar snachts de voeding wil geven best. Ze slaapt al 7 weken door.
Je eigen gevoel zegt het meest hoor en vertrouw daar ook op. Dan heb je het meestal juist!

Groetjes,

Frieda

Hoi,
Onze CB arts adviseerde juist om naar behoefte te geven. Cas krijgt hypo allergeen en ik hield mij keurig aan de dosering van de Nutricia maar dat was niet handig. Cas dronk lang niet alles op en ik was bang dat als ik hem een extra fles zou geven Cas zou overvoeren.
Cas krijgt nu per 24 uur 6 flessen van 180 ml met 6 schepjes aangeboden(=200ml). De ene keer drinkt hij een fles wel op en de andere keer laat hij rustig 6o of 70 ml staan. In totaal krijgt hij per 24 uur een liter daadwerkelijk binnen.
Daarnaast krijgt hij nutriton middels een theelepeltje, want hij heeft zo'n sterke zuigkracht dat als ik dat in het flesje doe en de speen gebruik die hij dan nodig heeft dan is het flesje in 3 minuten leeg en is zijn zuigbehoefte niet bevredigd.
Grappig dat er zo'n verschil tussen CB artsen zit, maar leidt denk ik wel tot onzekerheid.

Liefs,
Stanneke

Hey daar,

Ik ben er helemaal voor om zelf te kijken naar je kindje. Ik heb een hongerig ventje en gaf hem wat hij nodig had. Dit was altijd een gradatie hoger als op het pak stond. Nu is hij in zijn 11de week en hij krijgt 180+6 schepjes, soms doe ik er nog extra water bij als het warm is geweest....(jammergenoeg niet zo vaak hier in Nederland dit jaar)...
Dus luister naar je kindje en je gevoel en dan komt alles goed. Het cb is een adviesbureau. Jij weet het beste wat jou kindje nodig heeft.

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan