Hoeveel flesvoeding?

Hoi,
Nooya is nu bijna 6 weken en weegt 3500 gr. Ik ben net helemaal gestopt met borstvoeding en ze drinkt nu alles uit t flesje. volgens t consultatiebureau moet ze 100cc per voeding en dan 6 voedingen overdag en 1tje snacht's. Maar ze drinkt tot nu toe steeds maar 70 a 80 cc uit t flesje. Dan valt ze in slaap en als we er toch nog wat in krijgen spuugt ze dat er weer uit. Ik zou denken dat ze gewoon genoeg heeft aan de hoeveelheid die ze drinkt maar volgens t advies van cb komt ze dan te kort. wat denken jullie? krijgt ze nu te weinig voeding en zal ze niet aankomen?
ze heeft bij elke voeding wel een goede flinke plasluier.
ze drinkt nu om de 3 a 4 uur.
Hoop dat jullie wijze raad hebben.
Groetjes,
Marloes

Tsja, het consultatie bureau geeft natuurlijk een richtlijn. Per kilo lichaamsgewicht volgens mijn 150 ml, dus dat zou voor jou 675 ml per dag betekenen. Je zou dus kunnen proberen toch de fles 8 x aan te bieden op een dag, zodat ze met elke keer 70 a 80 cc wel genoeg binnen krijgt. Het naar binnen proppen werkt bij onze Jasmijn ook niet, die gooit het er dan ook weer uit. Als Nooya tevreden is, niet de hele tijd sloom, en goed aankomt dan zou ik me misschien niet te veel zorgen maken....

Hier hetzelfde probleem hoor! Iris drinkt ook niet genoeg volgens het boekje! Ze drinkt nl nog maar 5 voedingen.....En tja, ik ga haar 's nachts echt niet wakker maken voor een voeding! Ze groeit, poept en plast, wat wil een moeder nog meer?!?
Maak je niet te snel ongerust. Als ze niet goed groeit zou ik wel aan de bel trekken. Of als ze niet goed meer plast. Maar zoals ik het in je verhaal lees doet ze het gewoon hartstikke goed, houden zo dus!

Onze jongens was een beetje groter als jullie kindjes (denk ik), maar hij drinkt nu 7 voedingen per dag van 100ml en die flessen zijn binnen een mum van tijd op, ik zat er juist aan te denken maar eens een beetje meer te gaan geven. Hij is nu pas 2 weken oud en woog bij zijn geboorte 4200, dus nu alweer iets meer, maar hij heeft ook echt na drie uur weer honger...
Succes ermee!

Tja, ik ga op mijn eigen gevoel af hoor. De ene mens eet nou eenmaal minder als de ander...
Ik hou niet bij hoeveel voeding er op gaat. Let wel op natuurlijk dat ze bij een fles van 100 cc niet 50 cc laat staan. Maar ze komt zelf wel als ze honger heeft. Ik maak me er niet heel erg druk om.

Zelfde hierzo. Anouk is inmiddels de 3 kilo voorbij en zoals ook de verpakking van de Friso aangeeft zou ze 6 voedingen van 100ml moeten krijgen. Hee laf en toe gaat die fles dan ook leeg, maar meestal maar max. 80ml. En dan ook maar 5 voedingen per dag. Ze drinkt wel af en toe tussendoor wat slokjes maar volgens het boekje drinkt ze dus te weinig. Ik ga het niet meer aangeven op het CB. Ze komt bij en ze groeit en das het belangrijkste! Een kotsende baby doordat je er melk in blijft gieten is ook geen optie. Ik maak me er niet meer druk om. Als ze honger heeft meldt ze zich wel!

Voeding opdringen heeft geen enkele zin.... Daar krijg je nou juist van die kindertjes van die niet meer kunnen stoppen met eten, gewoon omdat ze nooit hebben geleerd wat hun grens is.

Bij borstvoeding weet je ook nooit hoeveel ze nu precies binnen krijgen, dus als ze loslaten, zullen ze wel genoeg hebben. Wel natuurlijk de plasluiers in de gaten houden, en misschien effe wat vaker laten wegen op het cb.

En anders een keer extra gaan wegen op het consultatiebureau, zolang ze goed blijft groeien en genoeg poep en plas luiers heeft gewoon zo doorgaan hoor en laat je niet gek maken door het consultatiebureau

Terug
Bovenaan