Hoeveel flesvoedingen per dag???

Hallo,

Onze kleine Telg in inmiddels 3.5 week oud en doet het super. Hij krijgt flesvoeding, Nutrilon 1.
Wij wonen zelf net over de grens en kunnen daarom niet in Nederland naar het Consultatie bureau. Het ondervinden van een aantal zaken zoals de hoeveelheid voedingen moeten we dus een beetje zelf doen. Bij mijn dochter heb ik Borstvoeding gegeven en dat was toch een beetje anders.
Ons zoontje zit qua gewicht nu ergens tussen
de 3700 en 4 kilo in. Hij zou volgens de verpakking dan 5 voedingen van 120 cc water (=135 cc voeding) per dag mogen. Hij komt echter vaak al voor voeding voor de 3 uur voorbij is en zit daardoor op 6 voedingen per dag. Dit is incl. de nacht voeding. Op een regel dag soms op 7 voedingen per dag. Nu zit ik te twijfelen, is dit reden om over te stappen op speciale voeding voor hongerige baby's? Ik lees dat te veel voeding geven slecht is voor zijn niertjes en dat wil ik daarom voorkomen.

Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben en hoeveel fles voeding geven jullie de kleintjes??

Liefs Geluksvogeltje

Hoi,

Wij hadden met Jasmijn (nu 6 weken) hetzelfde probleem en onze oudste had dit ook. Het was bij ons een tijdelijk probleem. Wij hebben het opgelost door een fles Nutrilon forte (voor hongerige babies) te kopen en dit door de gewone voeding te mengen, zodat het wat meer substantie heeft en ze weer in haar ritme komt.
Jasmijn is op een gegeven moment weer in haar ritme gekomen van om de vier uur een flesje, toen zijn we wat meer gaan geven (150 cc), en nu zijn we weer aan het afbouwen omdat ze het ten eerste niet meer nodig heeft en ten tweede er moeilijker van poept.

Succes!

Ik geef Bryana nu gewoon de fles wanneer zij erom vraagt,de ene keer drinkt ze 100 en de andere keer 150 ze komt wel op de 600ml per dag ong,ik hoop wel dat dit goed is,groetjes

Quinn is nu 2,5 week oud en krijgt 6 voedings, soms 7. Ik voed quinn ook wanneer hij er om vraagt. De ene keer laat hij er 3 uur tussen, soms 3,5 uur overdag en 's nachts laat hij er 5 uur tussen. Ik doe 120 in de fles. De ene keer drinkt quinn 100, dan 110 en soms ook 90. Dat verschilt per keer. Als hij standaard eerder komt dan om de 3 uur, zou ik wel gaan proberen om voeding voor hongerige baby's te gaan geven. Of als je aan hem kunt zien dat hij niet genoeg heeft aan de fles die je geeft. Je kunt het indd altijd mengen met de gewone nutrilon. Wij mengen de gewone nutrilon met nutrilon a.r. Tegen het spugen, want quinn heeft reflux.
Succes!!!!!

Liefs marielle

Hi,

Isa is bijna 7 weken oud en zit ook nog op 7 voedingen per dag. Ze krijgt in totaal rond de 600-650 cc. Dat is dus verdeeld over die 7 voedingen. Blijkbaar heeft zij gewoon vaker behoefte aan wat minder.

De grens ligt ongeveer op (in jouw geval) 4,0 x 160cc per dag; dus 640cc per dag. En dat dan verdeeld over het aantal voedingen.

Gr. Tamara.
(februari forum)

Hi,

Isa is bijna 7 weken oud en zit ook nog op 7 voedingen per dag. Ze krijgt in totaal rond de 600-650 cc. Dat is dus verdeeld over die 7 voedingen. Blijkbaar heeft zij gewoon vaker behoefte aan wat minder.

De grens ligt ongeveer op (in jouw geval) 4,0 x 160cc per dag; dus 640cc per dag. En dat dan verdeeld over het aantal voedingen.

Gr. Tamara.
(februari forum)

Hallo,

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ik denk dat ik de optie van, Nutrilon Forte
combineren met Nutrilon Standaard, ga proberen.
Bedoelen jullie dan als er 4 scheppen in moeten,
bijv 2 scheppen Standaard en 2 scheppen Forte??

Geluksvogeltje

Marjolein woog afgelopen dinsdag 3395 gram. Per kg lichaamsgewicht rekenen ze hier 150 ml per 24 uur. Per fles krijgt ze nu 100 ml en meestal komen we op 7 voedingen per dag. We mogen zelfs als ze er behoefte aan heeft tot 120 ml gaan..
maar dat redt ze nog niet. Of ze nu echt een hongerige baby is... Ze drinkt niet altijd de fles leeg. Verschilt per fles dus tussen de 80 en 100 ml..
Maar ze doet het er prima op...

Terug
Bovenaan