Hoeveel fruit en groente?

de titel zegt het al.
Rick en Tom krijgen 1 appel + 1 banaan of 1peer+ Liga koek met z'n tweeen. Ze willen daarna echt gelijk drinken, dus ik denk dat het te weinig is , daarom mijn vraag.
Groenten krijgt ieder ongeveer 1 grote eetlepel. Ik ga er nu aardappel bij doen. En heb vanavond voor het eerst 4 kleine lepeltjes biogarde (yogurt) gegeven, dit vonden ze wel lekker.
Maar ik vind het zo rommelig ik krijg op het moment echt geen structuur.
Hoe doen jullie het????

Ja lijk mij ook weinig,Kyandro krijgt een halve appel halve banaan en halve sinaasappel en soms halve liga erdoorheen.soms andere fruit combi.het gaat er altijd helemaal in.en heeft daarna ook een tijdje geen behoefte aan drinken.
of hij eet een grote pot fruit leeg.maar meestal is het vers,
met groenten vaak een half potje(soms nog minder)maar fruit gaat er hier (bij beide kids)beter in dan groenten.en begin de middag krijgt hij nog een baby papje van 100 ml. en dan s avonds nog een bordje melkpap.ja hij eet veeel!!!maar heeft het nodig en is ook niet overdreven groot ofzo(rond 8 kg nu)
liefs jootje

Ik heb van die porties zeg maar. Die krijg je van beaba. Stan krijgt daarvan 2 porties fruit en 's avonds krijgt hij een half groot potje groente of maaltijd. (meestal maaltijd).

Die 2 porties fruit kun je vergelijken met ongeveer 3/4 groot potje fruit denk ik...

Stan weegt bijna 7,5 kg en zal nu ongeveer over de 70 cm zijn.

liefs

Ik heb geen idee hoeveel Julia precies krijgt. Want ik maak steeds een voorraad voor in de vriezer. Ik pureer alles en verdeel het dan in bakjes. Ik doe het in kleine bakjes van de xenos. Hier kan 150ml in, in kleine potjes baby voeding zit volgens mij is van 125ml.
Soms eet ze met gemak een bakje leeg en soms laat ze veel staan. Ze krijgt 'sochtends fruit en 's avonds groente, gecombineerd met aardappel, rijst of pasta.

Van het Cb moeten we toewerken dan Juul nog maar 500 tot 600ml melk drinkt. Nu drinkt ze nog 800ml.
Het lukt ons nog neit om een hele fles af te bouwen, want dan heeft ze echt honger. Dus ik doe nu het volgende:
om 11.00 uur krijgt ze meestal fruit en een uurtje later een stukje brood(gaat nog niet goed) dan krigjt ze meteen een fles van 200ml. Als ze veel fruit heeft gegeten, drinkt ze hier minder van. Heeft ze veel fruit latens taan, dan gaat de fles meestal leeg.
Om 16.00 uur krigjt ze groente en ook meteen de fles. En hier hezelfde verhaal, als ze minder heeft gegeten drinkt ze meer. Dus op deze manier laat ik haar zelf bepalen hoeveel ze nog nodig heeft. Ik ga ervan uit dat ze steeds meer van de fles laat staan, zo bouwen we het langzaam af.

oh en anderhalve week geleden woog ze 7,5 kg en was ze 69 cm

Onze meid is nu 6 maanden oud en eet al een tijdje wat extra's, want ik geef nog steeds bv. Kom net bij het cb vandaan en die raadde me aan om haar eten net even anders te doen dan we deden. 's Ochtends eet ze na de bv namelijk bijna geen pap, dus moeten we haar brood geven. Dan rond 11:00 uur een fles van 200 ml (drinkt ze niet helemaal leeg) en een fruithapje (2 eetlepels gepureerd). Dan slaapt ze tot ongeveer 15:00 uur en krijgt ze een fles van 200 ml (soms leeg, soms niet) en dan haar papje. Rond 18:00 uur krijgt ze twee eetlepels gepureerde groente en rond 19:00 uur de laatste bv. Dan slaapt ze tot 's ochtends 07:00 uur. Heerlijk dametje! ;-)

Phoe, ik vind het ook lastig hoor om er een schema in te krijgen. Ik geef ook nog bv, en ons schema gaat nu zo (ongeveer)
07.30 bv, 10.00 fruit (meestal 1 heel stuk, als het erg waterig is zoals peer dan doe ik er rijstebloem door) dan 12.30 bv, tussendoor een soepstengel, dan rond 16.30 groente, ruim 3/4 'potje'(ik maak alles vers) dan 18.15 bv en naar bed!

Helaas komt hij nog steeds 2x per nacht..
Ik kom dus maar niet aan de 3 á 4 voedingen.

Nu moeten we ook brood gaan inpassen, denk dat dat dan uiteindelijk de bv van 12.30 moet gaan vervangen. Tot nu toe is hij niet heel blij met brood. Soepstengels vindt-ie wel geweldig.

Ik ben nu ook kikkererwten en linzen aan het weken, voor door zijn groente hap.
Ik ben gezegend met een koter die echt alle groente en fruit heerlijk vindt, da's echt een feest! En wie weet lust hij brood binnenkort ook wel.
Ach, over een half jaar eet hij gewoon alles mee met ons, kijk ik naar uit!

X
Evje

Sverre eet ongeveer dit op een dag:

- 8.00 uur: 200cc opvolgmelk met Bambix

- 10.30 uur: fruithap (bijv. 1 hele banaan met sap van 1/2 sinaasappel)

- 12.30 uur: brood (Hij at een hele boterham zonder korstjes, maar is behoorlijk ziek geweest. Nu wil hij geen brood meer, dus dat moet ik opnieuw 'introduceren'.) en daarna ongeveer 150cc opvolgmelk

- 15.30 uur: fjesje diksap of thee met een stukje babykoek/liga/soepstengel/rijstewafel

- 17.00 uur: warm eten (Ik maak het meeste zelf en het is ongeveer de hoeveelheid van een groot potje) en ongeveer 100cc yoghurt.

- Tussen 18.30 en 19.00 uur krijgt hij nog melk met rijstebloem. Daarna slaapt hij de hele nacht en moet ik hem om 8.00 uur wakker maken (!).

Wat fruit en groente betreft eet hij dus een heel stuk fruit en ongeveer 150 gram groente per dag.

Terug
Bovenaan