hoeveel fruit/groente?

Hallo allemaal,
mijn dochter is nu 4,5 maand en ik ben nu 2 weken bezig met fruithapje. ik heb de laatst 4 dagen ook groente geven en ze vindt het erg lekker. Nu is mijn vraag "hoeveel mag ze hebben? ze eet nu om 14.30 een half (klein) potje fruit en om 17.30 een half (ook klein) potje groente. Daarnaast krijgt ze 4 flessen van 200 cc.

(Ze slaapt trouwens van 19.00 tot 7.00 en dan weer van 8.00 tot 9.00. Ben ik erg trots op!)

Groetjes Mamaingrid  
 
hoi,

Manon is nu 5.5 maand en krijgt 's ochtends een heel klein potje fruit en 'smiddags rond een uur of 17.30 een half klein potje groente. Ze zou wel meer lusten hoor want ze vind het heerlijk. Ik wilde eigenlijk vanaf ze 6 maanden is gewoon een heel groot potje groente gaan geven, want volgens mij is het dan ook de bedoeling dat je dan een fles laat vallen.
en ook manon slaapt van 19.00 tot 7.00. heerlijk is dat he??
groetjes
 
Ik ben met Senn ook met 4 maanden begonnen met de kleine potjes fruit en groente. Na een week of 2 (weet niet meer precies, maar vrij snel) ben de (kleine) potjes in z'n geheel gaan geven want meneertje ging huilen als het op was... Dat doet hij trouwens nu nog steeds! Het is echt een kliko! hele potjes groente en fruit, liga's, flessen melk alles gaat op (is hem ook wel aan te zien, hihi!).

Dus als je kindje het lekker vind zou ik gewoon zo'n potje geven. Ze geven zelf wel aan als ze niet meer willen... de kleine potjes zijn er voor gemaakt!

Rita
 
Hoi,

Gewoon lekker in zijn geheel geven. Gaat het op, prima, gaat het niet op, ook goed. Ze moeten toch langzaam gaan wennen aan grotere hoeveelheden (die potjes vanaf 6 maanden bevatten nl een dubbele hoeveelheid!), dus kun je het langzaam gaan opbouwen.

Succes!

Jolet
mv Alyssa
 
Hallo allemaal,

Mijn  zoontje is 5,5 maand en vindt fruithapje ook erg lekker. We willen nu ook wel met groente gaan beginnen, maar ik ben bang dat hij zijn laatste fles dan niet meer leegdrinkt. Hij slaapt nu van 19.30 tot 9.00u (ik weet het, we zijn erg verwend). Na het fruithapje drinkt hij namelijk ook veel minder. Heeft iemand hoer ervaring mee?
Groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan