Hoeveel fruit of groente?

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Hoeveel fruit of groente geven jullie je kindjes?
Emma is 5,5 mnd en volgens het cb mag ik haar 2 eetl. van beide geven.
Ze krijgt nu:
8.00 borstvoeding
tussendoor 2 eetl. fruithapje (=ongeveer half potje (potje vanaf 4 mnd.))
12.00 bv
16.00 2 eetl. groentehap (= ook weer een half potje (potje vanaf 4 mnd.))
19.00 bv
22.00 bv

De laatste dagen   blijft ze haar mondje opendoen voor meer als de twee eetlepels op zijn.
Ik heb haar net groentehapje gegeven totdat ze aangaf dat ze genoeg had, en toen heeft ze bijna een heel potje opgegeten! Ze heeft daarna nog wel bij mij gedronken.
Ik hoef pas over 3 wkn weer naar het cb. Ik weet niet waarom ze opbouwen tot 2 eetl. zeggen? (Bij de groentehap was trouwens geen sprake van opbouwen, daar smikkelde ze al meteen 2 eetl. van op!)

Hoeveel geven jullie?

Groetje Hada

Iris is 7,5 maand en krijgt 4 eetlepels fruit en eenhalve liga er door.
Groente kreeg zij eerst ongeveer 75 gram en een kleine aardappel. Sinds deze week eet zij zeker 140 gram groente en een kleine aardappel.

hallo meiden

amai, mijn zoontje eet al een hele tijd veel meer
ik zal het eens schrijven

* hij staat om half 7 op

* hij eet rond half 8 een koekje voor babys

*rond half negen drink hij een fles van 210 cc en 7 scheppen poeder

* om half twaaf / twaaf uur eet hij fruitpap 1 liga koek, het sap van een sinaasappel,     een  appel, een banaan en soms nog een kiwi of peer erbij (ongeveer 200 gr)

* dan eet hij rond /4uur half 5 eet hij groente pap met ongeveer 25 gr vlees/ vis / kip en de rest verse groeten alles bij elkaar ook 200 gr

dan rond 7 uur half 8 zijn laaste flesje van 210 cc en 7 scheppen poeder
en dan direct in bed en lekker slapen

mijn zoontje wordt morgen 7 maanden maar eet al ongeveer 2 maanden zoveel hij weegt nu 8440kg en is 71cm lang

groetjes tess

Ik geef mijn dochtertje gewoon wat ze op krijgt hoor! Ze is nu een half jaar, en de ene keer eet ze een half potje (van 4 mnd) en de andere keer een heel potje. Als ik het vers maak als ik thuis ben eet ze veel meer, meestal een halve sinaasappel, banaan, stukje appel en stukje liga.
Verse groentn vind ze (nog) niet lekker!
Gewoon geven hoor, als ze meer willen! Het opbouwen tot 2 eetlepels (wat ik niet gedaan heb trouwens) is denk ik gewoon om ze er langzaam aan te laten wennen en dat je niet te veel geeft voor de eerste keer.

Mijn dochter deed erg moeilijk in het begin, dus kreeg ik er niet meer in als een paar hapjes. Nu eet ze het beter, dus geef ik ook gewoon wat ze lust; ze geeft erg goed aan als ze het niet meer moet.
Sil

hoi,

mijn zoontje is nu 6,5 maand en bij ons was er ook geen sprake van opbouwen, hahahaha hij lust het zo graag, dat hij binnen 2 dagen op volledige potjes van 6 mnd. zat, groente lust hij niet vers, maar fruit wel, en soms krijgt hij gewoon een potje(6 mnd.)
als ze het goed en graag eten,maakt dat volgens mij niets uit, hij krijgt nu sinds 2 dagen tussen de middag ook al een boterham, omdat hij die fles niet meer wilt, was geen probleem volgens het cb hier( als er maar geen gluten-allergie in de fam. voorkomt)

groetjes susanne

Terug
Bovenaan