hoeveel fruithap ?

Mijn zoon Jesper is 4 maanden en is sinds een week aan de fruithap (een groot succes !!) . Ik heb potjes '1e hapje' van olvarit. Hoeveel kun je hem daarvan geven ongeveer ? Hij krijgt daarnaast nog 4 flessen van 220 cc en weegt 7100 gram. Als het aan hem ligt eet ie rustig een heel potje leeg want hij vindt alle smaken even héérlijk.   Maar in principe is het nu nog niet echt nodig toch ? Het is meer om aan de smaak te wennen om erbij te geven.
Wat doen jullie ?

Groetjes Agnita
 
Hoi Agnita,

Youri is ook 4 maanden en krijgt ook fruit en groente.
Ik geef hem wat hij wil. Dit is ook meestal een heel potje 1e hapje. Het is wel zomaar bijvoeding, maar er zitten amper calorieën in zo'n potje fruit en het bestaat voor ongeveer 30% uit water, dus zoveel kwaad kan het ook niet. Hij  drinkt daarnaast gewoon zijn 4 flessen van 210 cc meestal leeg.
Zolang Jesper gewoon zijn flesjes leegdrinkt kan je hem gerust zo'n potje geven. Ze zijn er toch ook speciaal voor gemaakt zeiden sommige andere mama's, want toen ik ermee begon heb ik dezelfde vraag gesteld.

Groetjes,
Maike
 
Als hij het helemaal lust gewoon geven.
Mn zoon vond het in het begin maar niks, 3 happen en toen   niet meer. IK deed 3 dagen over 1 potje, pas na een paar weken wilde hij wel het hele potje.

Sas
 
Terug
Bovenaan