Hoeveel FV?

Hallo,

Morgenavond moeten we weg en nu moet mijn zoontje voor 1x fv hebben. (heb niets gekolfd en ben ook niet van plan dat te gaan doen). Hoeveel heeft hij nodig? Hij woog afgelopen maandag 4610 gr, is geboren op 19 dec. Hij krijgt om de 3 uur voeding.

Ben trouwens erg benieuwd of hij dan wel langer slaapt.. Hij komt nu zo'n 8x per dag, dus 2x 's nachts. Erg vermoeiend... Mijn man werkt 's nachts, dus hij kan helaas ook niets overnemen. En als Jim nu 's nachts na de bv weer ging slapen, dan gaat het wel, maar hij huilt nog veel 's nachts..

Groetjes Sandra

Hoi,

Kinderen tot 6 weken met 6 a 7 voedingen per dag krijgen tussen de 80-120 ml. (is natuurlijk een richtlijn. Ieder kind is anders.) Van Nutrilon hebben ze kant en klare pakjes waar 200 ml in zit. Hoef je ook niet een heel pak te kopen waarvan je dan maar een heel klein beetje gebruikt.

Succes en een fijne avond morgen!

Groetjes,
Marianne

Hoi!

voor die ene keer dat je zoontje flesvoeding krijgt zou ik ook inderdaad een kant-en-klaar-pakje van Nutrilon kopen. Daar zit 200 ml melk in, dan heb je sowieso genoeg.  Is bij elke supermarkt of drogist wel te krijgen. Kost geloof ik 89 cent. Een stuk goedkoper dan een pak poedermelk.

Een fijne avond!!!

Groetjes,

Ingrid

Hoi Sandra,

Ik zou je kleintje ook iets van 120 aanbieden. Je merkt toch wel of hij verzadigd is. Als ie zich al weer snel meldt,   kunnen ze altijd nog wat aanbieden toch?

Wel zou ik vanavond ook een flesje geven om te kijken of hij het pikt. Als morgen blijkt dat hij niet uit een flesje wil drinken of de smaak hem niet bevalt... zit de oppas de hele avond met een huilende baby.... Je kunt dan ook uitproberen bij welke hoeveelheid hij er verzadigd uitziet. Tenslotte ken jij je kleintje het beste.

Groetjes

Wasabi

Terug
Bovenaan