Hoeveel gekolfde melk geven?

Hoi allemaal,

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed. En genieten jullie van jullie kleintjes. Wij genieten volop van Merlijn en het gaat ook lekker.

Ik ben al even begonnen met kolven en dat gaat redelijk. Nu weet ik van de vorige keer dat er een rekensommetje  is om doormiddel van het gewicht van de kleine uit te rekenen hoeveel bv hij drinkt uit een flesje. Alleen weet ik het niet meer.
Hopelijk kan een van jullie me helpen.

Groeten Mo

Hoi Mo,

Ik deed het atijd op deze manier:

Stel, de baby weegt 3500 gram. Dit gewicht deel je door 10 en je
vermenigvuldigt met 2. De uitkomst deel je door het aantal voedingen,
bijvoorbeeld 7.

Dan krijg je 3500:10=350

350x2=700

700:7=100 ml per voeding.

Groetjes!

Sisi.

Bedankt Sisi,

Ik wil deze week weer met m'n cursus beginnen en ben dan dus elke week een avondje weg. Misschien redt Merlijn het tot ik terug ben maar misschien ook niet.
Vanmorgen vond (eindelijk) weer de oude berekening. Hij is   net iets anders maar het scheelt niet veel.
Aantal kilo x 150cc : aantal voedingen
Dus 5 kilo x 150cc = 750cc : 6 = 125cc per voeding
Bij jou berekening kom ik op 150cc uit.
Daar tussen in zal het dus wel goed wezen.

Groetjes
Mo

Hoi,

Op www.borstvoeding.nl en www.borstvoeding.com kan je veel informatie vinden over bv. Hier heb ik toendertijd veel aan gehad.

Het is verstandig om rond de leeftijd van 6 weken de fles te introduceren met afgekolfde bv. Dit om je baby te laten wennen aan het drinken uit de fles. Als je het later doet, dan bestaat een grote kans dat het veel problemen gaat opleveren.

Veel succes!

Marieke,

Bedankt. Wij hebben al geoefend en dat gaat heel goed. Maar aorgen ben ik de hele avond weg en ik wist even niet meer hoeveel hij dan ongeveer uit een fles nodig heeft.

Mo

Hoi,

Ik kolf op dit moment 1 borst per keer leeg en kijk hoever Nathan komt met drinken. Hij is nu rond de 4500 gram en drinkt 120 - 150 cc per keer. Ik kolf de melk standaard af omdat het borstvoeden niet echt efficiënt was... hij liet de helft er naast lopen. Nu drinkt hij prima!

Groetjes kim

Terug
Bovenaan