Hoeveel geld per uur kan je vragen voor een oppaskindje

Hallo,

Binnenkort ga ik oppassen op een baby. Ik ben een thuisblijf moeder en vond dit wel leuk zo wat extra bij te verdienen.
Wat vraag je in het uur zo'n beetje?
Ik vraag alleen geld voor het oppassen als de ouders beide werken of studeren.
Ik hoor graag reactie's van anderen.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Rosaly
 
Ik werk via een gastouder bureau en krijg €4,- per uur per kind, straks
4,5. Dat is wat weinig, ECHTER verwacht niet veel meer dan dat (max 6
euro ofzo)



Het voordeel in mijn situatie is dat ik er zeker van ben dat ik betaald
word, en dat de ouders het geld nu legaal van de staat terug krijgen
dus het kost voor hun veel minder dan als ze het zwart zouden doen.



Als jij van deze mensen op aan kunt zou ik het gewoon zo laten, maar
maak duidelijke afspraken want het geven van eigen dingen aan dat kind
(soepstengels, boterham, fruit, luiers) gaat heel geleidelijk, en denk
ook aan dingen als verwarmingskosten, water verbruik, slijtage van
vloer en andere dingen.



Het magische woord wat je trouwens moet onthouden:

AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING.

 
Hallo,

Ik denk een beetje aan de situatie ligt.
Mijn buurvrouw ging werke omdat het moest ze konden financieel niet rondkomen, toen heb ik aangeboden dat de dagen dat ik bij huis was wel op wilde passen.
In het begin deed ik dit voor niets, maar inmiddels pas ik voor 2,25 in het uur op het is niet veel maar dat wil ook niet, we hebben het ook alleen maar zo afgesproken , omdat mijn buurvrouw zich wel schuldig voelde dat ik zoveel oppaste.

Groetjes Saskia
 
Hoi

Mijn kindje gaat naar een oppasmoeder en daar betalen wij 3 euro per uur. Dit is een heel normaal bedrag want als je het kinderdagverblijf zou nemen en een gemiddeld inkomen heb, dan krijg je een hoop geld van de belasting terug en dan komt het neer op ongeveer 3 euro per uur wat je moet betalen.
Het leuke van een oppasmoeder is dat je alleen de uren betaald dat je je kindje brengt.
Dit is trouwens niet via een gastouderburo.
 
Hallo,

Ik breng mijn dochter Merel naar een gastouder via een gastouderbureau geregeld.
Daarvoor betaal ik een maandelijks bedrag aan het gastouderbureau en per uur 3 euro aan de gastouder. Dit is exclusief eten. Voor eten en tussendoortjes  zijn verschillende bedragen door het NIBUD vastgesteld per maaltijd per leeftijd.
Als je goed koper wil blijven dan een kinderdagverblijf of gastouderbureau (waarom zou ik anders voor een particuliere opvang kiezen?) dan zou ik niet veel meer dan 4 euro vragen exclusief eten.

groetjes,

Esther
 
Terug
Bovenaan