hoeveel geld voor verjaardag?

Hallo dames,

Wij hebben in 1 week tijd twee uitnodigingen gekregen voor een surprise party. 1 van een vriendin die 40 wordt en 1 van een kennis die 65 wordt. Nu willen we ze allebei graag geld geven maar we weten eigenlijk nooit hoeveel je dan geeft. We zitten nu te denken aan 20 euro voor de vriendin en 30 voor de kennis. Zijn verjaardag wordt namelijk door vrienden van ons georganiseerd en het eerste gedeelte van het geld gaat naar de kosten van het feest en wat er dan overblijft gaat naar hemzelf. Maar we weten helemaal niet of we in de goede richting zitten. Hoeveel geven jullie in dit soort gevallen?

groetjes Linda

Hoi,

Tja wat is in de goede richting. Ik vind 20,- een mooi bedrag voor vrienden en bij speciale gelegenheden zoals 40 en 65 mag het ook wel iets meer zijn.
Ik vind geld geven alleen altijd zo ongezellig maargoed als de jarige het graag wil hebben geven we het wel. Ik ben meer van de bladcadeau's ed. Weet je van tevoren hoeveel er naar de organisatie van dat feestje gaat en welk deel hij krijgt?
gr.ing

Ze doen al het geld bij elkaar, halen er de kosten van de verjaardag af en de rest gaat naar die man. Het feest is wel bij iemand thuis en ze maken zelf de hapjes dus geen enorm hoge kosten zeg maar

Ook ik vind 20 euro genoeg voor vrienden en kennissen. Behalve bij bruiloften doen wij een ander bedrag.

maar goed ik kijk naar mijn eigen portomonee, en als jij dit bedrag schappelijk vind dan is dat toch goed? Ik vind het wel schappelijk klinken hoor!

X Saskia
mv Rik 20 mnd

20 / 30 euro lijkt me prima. Hangt er misschien wel wat vanaf wat voor feest er gehouden wordt. Als het nu een feest is met eten en drinken en het begint al vroeg misschien dan iets meer maar anders niet.
Ben eigenlijk ook meer van de cadeaus maar ja je moet ook maar net iets kunnen verzinnen en als de jarige graag geld heeft...

Groetjes Alberdien

Hai,

Ik vind 20 euro een prima bedrag!!! Je hebt vast meer vrienden en als je zo'n bedrag elke keer geeft is het   best veel, maar ja sommige mensen hebben meer te besteden dan een ander.
Ik vind het bedrag goed hoor Lin!!!

Groetjes Linda

Hoi hoi, ja met een surprise party ben je vaak toch wel geneigd om iets meer te geven. Nou dan los je het zo toch prima op!!!

Ik geef denk ik ook zo rond de 20,- Ligt er ook wel weer aan wie het is.....

Op verjaardagen van kennissen doe ik een kado van rond de 10,- en voor kids ook (behalve neefjes en nichtjes die krijgen iets meer).

gr. Ilone

Ik vind een bedrag van 20 euro voor zon gelegenheid ook wel mooi genoeg hoor. Ook voor een kennis die 65 word. Als dat nou een goede vriend zou zijn, zou ik daar nog wel meer voor geven.

Bij normale verjaardagen van  vrienden  geven wij vaak een bloemetje, chocolaatjes, boekenbon, ongeveer voor 10 euro. Bij familie geven we ook 20 euro uit en voor wederzijdse ouders rond de 40 a 50 euro. Dit bedrag geven we ook als vrienden gaan trouwen.

Voor neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden geven wij ook 10 euro uit. Want als je alle verjaardagen bij elkaar op gaat tellen, loopt het al snel op. Daarnaast doet bij ons iedereen communie, worden kinderen gedoopt, en geef je ook wat. Hahaha, het zijn dure tijden zo met al die kleine kinderen. Neefjes en nichtjes stop ik tussendoor vaak ook nog wel wat toe. Mijn nichtjes zijn 11 en 9, dus die krijgen nog wel eens een nagellakje of ander tutdingetje.

Terug
Bovenaan