Hoeveel gram groente en fruit baby 5 maanden

<p>Hallo Allemaal,</p><p>Onze kleine man is nu 5 maanden oud. We zijn nu een maand bezig met groente en fruit hapjes. Hij krijgt nu van beide 60 gram per dag. Op het CB zeiden ze dat ik langzaam mag gaan uitbouwen met ook wat rijst of aardappel er door. </p><p>Maar nu vraag ik mij af, hoeveel gram fruit ga ik hem dan per dag geven? En hoeveel gram groente, en hoeveel gram rijst of aardappelen gaan er dan bij? Het CB kon mij hier niet echt een antwoord op geven. <br />De flesvoeding is nog zijn hoofdvoeding, maar ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. </p><p>Alvast bedankt voor het meedenken! </p>

Hoi,
Bij 6 maanden ben ik aardappel en rijst gaan toevoegen.
Dit was 100 gram groente, 80 gram aardappelen of rijst.
Groente deed ik toen lekker mixen zodat ze een gevarieerde hap had.
Bij 8 maanden ben ik 20 gram vlees of vis gaan toevoegen.

Hier keek ik van wat ze op at en ben toen de hap nog wat gaan halveren. Moet wel zeggen dat onze dochter het vaste voedsel veel lekkerder vond dan een fles. Ze at al heel snel dit helemaal op.

Qua fruit gaf ik wat ze op kon. Dit was meestal een kwart banaan met een halve peer, om een vergelijking te maken.

Ik heb het nooit gewogen. Keek (kijk) gewoon wat ze op eet. Hier een makkelijke eter, en veel vraat. Eet gemakkelijk een banaan én een peer op als fruit. Tegen de avond groente prak ik gewoon wat van ons over is, aardappel of rijst of pasta erbij, en ik zie wat ze op eet. 

Op gevoel.. ze laten het wel staan of vragen om meer. Heb het persoonlijk nooit afgewogen. Ps: sommige smaken leren ze pas na tientallen keren aanbieden waarderen/eten.

Wij hebben echt een kleine vreetzak, die eet zo 120 gram fruit en 120 gram groente per dag. Bij het cb zeiden ze dat dat niet erg is, dus wij bieden hem gewoon zoveel aan. 

Terug
Bovenaan