Hoeveel gram groente en fruit bij baby van 4 maanden?

<p>Hoi hoi,</p><p>Sinds kort begonnen met vast voedsel bij onze mannetje van net 4 maanden. Hij lust werkelijk alles en huilt als hij niet meer krijgt.. Ik maak alles zelf. Ik geef het 2x per dag na de borstvoeding of tussen 2 voedingsmomenten in. Hij eet in totaal op een dag max 100 gram (50 groente en 50 fruit), is dit veel? Hoe zijn jullie begonnen? Ik heb Nutricia gebeld en van hun mag hij 125 gram per keer en dan 2x op een dag maar is dat niet veel?</p>

Hoi hoi, 
ik vraag mij dat inderdaad ook af. Er staat dat het vooral oefenhapjes zijn en dat 3 á 4 lepeltjes per keer genoeg zijn en dat 2 keer op een dag. Mn dochtertje krijgt nu per dag een ijsblokje, gister werd ze half boos toen het op was.. ik vraag mij dus inderdaad ook af hoeveel mag je ze nou geven? En ben jij ook gelijk met groente gestart? Ik doe nu voor de derde dag fruit en ik dacht als het zo goed blijft gaan doe ik ook maar groente erbij. 

ik ben eigenlijk met 3,5 maanden al begonnen en 2 dagen lang 2x hetzelfde gegeven fruit en groente gelijk mee begonnen. Worteltjes, peer, banaan, appel, brocolli etc. zijn goed om mee te beginnen. ‘paar lepeltjes’ heb ik eigenlijk niet aangehouden. Per keer zijn t bij mij 5/6 eetlepels per keer wat dus ongeveer 40/50 gram is. Hij liet ook steeds korter tijd tussen de voedingen dus hij was er echt aan toe maar wat is de max per dag is mijn vraag..

Hier ook met 3,5 maand begonnen. Een mannetje wat werkelijk alles lust! Gaf hem toen ook 2x per dag en ook meer dan die 4 lepeltjes. Ik zou gewoon kijken naar de behoefte van je kleintje en een beetje op gevoel. Mijn zoontje is nu 9 maanden en nog steeds n goede eter! 
Ik zou me er niet zo druk om maken! ?

@KL-E
Haha wist dat ik niet de enige was! heb je tot 6 maanden hetzelfde gehouden of wel per maand iets meer gegeven? En wanneer ben je melkvoeding een beetje gaan vervangen?

Joh bij 4 maanden is het vooral proeven, maar volgens mij mag je geven tot je kindje niet meer wil. De meningen verschillen of het een paar keer achter elkaar hetzelfde moet zijn. Ik deed wel eerst 3 dagen hetzelfde en daarna weer 3 dagen, maar nu geef ik alles door elkaar. Bij fruit geen punt maar groente wisselend.. ik zou het gewoon even uitproberen! 

Hahaha, nee hoor je bent zeker niet de enige ?
Ik heb t toen telkens een beetje uitgebreid. Mijn zoontje gaf heel duidelijk aan als hij nog niet genoeg had gehad haha! Maar kon en kan wel moeilijk zeggen als hij vol zit, dus altijd n beetje op gevoel gedaan. Hij zat met 3 maanden ook nog maar op 4 flesvoedingen ( de late is er toen af gegaan), 4x 210. Alleen toen ik fruit en groente ging geven, kreeg hij 210,180,180,210.
Met 4 maanden ook al af en toe aardappel/rijst/pasta erbij gedaan. En bij 4,5 maand altijd.
Met de 5,5 maand gestart met brood en met 6 maanden naar 3 flesvoedingen en vlees en vis bij zijn warm eten.Hij at toen ook al zo goed brood, dat ik 3x 180 ben gaan geven (fles van 15.00 uur eraf). Toen hij op 1 hele boterham zat, heb ik de fles bij de boterham verminderd naar 120. Hij kreeg er ook thee bij te drinken. Rond de 6,5 maand, kreeg hij sochtends na de fles ook n boterham, of maakte ik van de opvolgmelk n bord pap. 
Met de 8 maanden at hij tussen de middag 1,5 boterham en hoefde hij zijn fles niet meer, sindsdien nog maar 2 flessen en die heeft hij nu nog! Geef hem wel rond 15.00/15.30uur n tussendoortje: fruit/soepstengel/rijstwafel/smoothie en tussendoor ook water en af en toe roosvicee.

Ik geloof dat dit t ongeveer was hahaha! 

Hoi
Ben hier in de eerste week met groentehapjes ook begonnen met 4/5 hapjes per keer maar na anderhalve week gingen er al halve potjes in per keer week (maak het wel vers vind de potjes makkelijker in de vriezer passen dan ijsblokjes vind ik zo'n gedoe) werd boos/gefrustreerd als ze niet meer kreeg nu met 5 maanden eet ze anderhalf potje fruit en 1 potje groente en een boterham of pap. Wel ben ik meer op tijd gaan voeden anders drinkt ze maar 3 flessen 

Terug
Bovenaan