Hoeveel gram voeding?

Hoeveel gram vaste voeding geven/gaven jullie je kleine van 7,5 maand? Wij zitten nu op 3 flessen van in totaal 500-600 cc, een hele boterham tussen de middag en een fruit- en groentehap. We zoeken alleen heel erg naar de juiste hoeveelheden. Ik weet dat ieder kind anders is maar het zou fijn zijn om jullie ervaringen te horen :)
 
Mijn dochter at toen nog ongeveer 120 gram groente en fruit. Op een gegeven moment werd ze boos als het op was (vooral bij haar fruithapje) dus zijn we naar 150 gram gegaan. Met 8.5 maand ging ze naar 200 gram.
Zoals je al zegt: elk kind is anders dus kijk naar wat je baby aangeeft ?
 
Wat jongpam al zegt, ieder kind is anders. Mijn zoontje at op die leeftijd misschien 30 gram groente en fruit per dag. Brood ging toen nog helemaal niet.  Kijk vooral naar je kindje en wat die aangeeft en aan kan!
 
Ach, het is zo verschillend. Een baby kan heel goed aangeven wat het nodig heeft. Mijn dochter at tot 1,5 jaar hooguit 150 gram avondeten, mijn zoon van nu 11 maanden eet sommige dagen zelfs 300/400 gram avondeten. En zowel mijn dochter (nu bijna 3) als mijn zoon groeien perfect op de middellijn. 
 
Nog nooit gewogen. Ik bied alles aan in vuistgrote stukken (rapley methode) en het 1 beland in de mond en heel veel ook op de grond. Kids eten gewoon tot ze zelf aangeven genoeg te hebben.
 
Mijn zoon van 8 maanden (72 cm en 8200 gram) krijgt ongeveer 125 gram fruit en 175 gram groentehap, 1 boterham met beleg (pindakaas/boter/banaan/huttenkase/avocado etc) en 3 flessen van 180 met 6 scheppen. 
 
 
Terug
Bovenaan