Hoeveel groeien jullie kindjes?

Ben ik nu de typische ebzorgde moeder aan het worden...
Als ik een en ander bereken van de wegingen van de afgelopen weken groeit onze Sami zo'n 10 gram per dag. is dat niet weinig?
Hoeveel groeien jullie schatjes ongeveer??
xMarij

Ohhhjeetje, geen flauw idee. Jasmijn heeft goede plasluiers en goede poepluiers en dat zegt meer dan hoeveel ze groeien! Dat gaat met horten en stoten zeg maar, dus het kan best zijn dat Sami het nu even rustig aan doet, maar volgende week een groeispurt heeft.

Als je het echt niet vertrouwd dan heeft het cb bij jou in de buurt vast ook een inloopspreekuur! Oh, en in dat boekje van het cb staat een grafiekje van de groeicurve.

Rebecca was met de geboorte 2542 gr en ong 8 weken later was ze 3490gr en met ong 8 dagen was ze terug op geboorte gewicht. En dat ondanks alle tegenslagen van haar, zo ook nog een flinke verkoudheid, en regelmatig nuchter gehouden worden.
Dus echt weten wat normaal is weet ik ook niet.
Maar ik zou zeggen zolang ze groeien zou ik me geen zorgen maken, liever langzaam en weinig dan totaal niet!!! En natuurlijk ook afhankelijk hoe druk de kleine is, veel bewegen kost meer energy dan lekker rustig liggen.

groetjes Pauline

Rebecca was met de geboorte 2542 gr en ong 8 weken later was ze 3490gr en met ong 8 dagen was ze terug op geboorte gewicht. En dat ondanks alle tegenslagen van haar, zo ook nog een flinke verkoudheid, en regelmatig nuchter gehouden worden.
Dus echt weten wat normaal is weet ik ook niet.
Maar ik zou zeggen zolang ze groeien zou ik me geen zorgen maken, liever langzaam en weinig dan totaal niet!!! En natuurlijk ook afhankelijk hoe druk de kleine is, veel bewegen kost meer energy dan lekker rustig liggen.

groetjes Pauline

Kas was bij zijn geboorte 3260 gram, viel iets af in de eerst 2 dagen maar was op dat 4 alweer over zijn geboorte gewicht.
Vorige week vrijdag met hem bij het CB geweest toen was meneer ( 1mnd oud) al 1,5 kilo aangekomen!
Groeit goed dus, ik denk dat ik slagroom produceer ;-)

Groetjes,

Hoi,

Onze dochter Bregje groeit erg slecht op dit moment. Ze is morgen 2 weken oud en komt eigenlijk nog niet aan, zitr ook nog 200 gram onder haar geboortegewicht. Ze krijgt borstvoeding en lijkt soms gewoon niet genoeg te krijgen. Voor de nacht voeden we haar bij en dan slaapt ze wel lekker 3-4 uurtjes. Morgen komen ze van het CB wegen, dus ik ben benieuwd. Anders misschien maar met een lactatiedeskundige bellen om te vragen hoe en wat. Onze vorige 2 hadden dit probleem namelijk niet.
Nienke

Terug
Bovenaan