Hoeveel groente/fruit op een dag!

HI
Mijn zoon is inmiddels 8 maanden maar ik vraag me af hoeveel groente/fuit hij nou dagelijks moet binnenkrijgen..
Ik bedoel een potje van 200 ml krijgt hij niet op...ik ben al blij als hij 100 ml binnenkrijgt...maar is dat dan niet te weinig?.
 
als hij genoeg heeft aan die 100 ml zal ik het zo laten. door dwingen bereik je toch niets, werkt denk ik eerder averechts
 
Groeit hij goed? Dan hoef je nergens bang voor te zijn. Gewoon blijven aanbieden.
Je kunt je wel afvragen hoeveel hij tussendoor krijgt... misschien dat ie beter gaat eten als je dat eraf haalt...

succes!
 
Hai,

Mijn zoon is morgen ook 8 maanden en ook hij krijgt die potjes van 200 gram niet op hoor!

Fruit daarvan eet hij 2/3 op en van de groente ook maar zo'n 100 gram.

Ik maak het inmiddels zelf en hij eet dus nu 2 stuks fruit per dag, hiervan eet hij meestal alles wel op. Ook zijn warme eten maak ik zelf met het boek Opperdepop en het boek Met de paplepel. Voor zijn leeftijd krijgt hij 1 eetlepel aardappel/pasta/rijst en 2 eetlepels groente en een beetje vlees of vis.

Als je deze drie eetlepels in een bakje doet heb je qua hoeveelheid veel minder dan de 200 gram in een potje maar wel de juiste hoeveelheid qua voeding die hij nodig heeft voor zijn leeftijd.

Op deze manier eet mijn zoontje wel alles op en hij groeit goed.

Succes
Nataly

 
Terug
Bovenaan