Hoeveel groentehap

Hoi hoi,

Ik vroeg me af hoeveel groentehap jullie kindjes inmiddels eten. Siebe is nu ruim 8 maanden en hij krijgt een half potje van de 8 maanden. In het begin maakte ik nog een heel potje warm, maar ik kon steeds de helft weggooien. Vaak eet hij zelfs niet eens een half potje helemaal op. Hij zit er op zeker moment echt van te gruwelen. Met appelmoes erbij wil het nog wel lukken, maar anders eet hij soms helemaal niks. Hij krijgt meestal nog yoghurt met vanillevla en roosvicee na. Het is niet dat ik me zorgen maak hoor, want hij behoort tot de stevigen onder de babies, maar ik vroeg me gewoon af of er meer kindjes zijn die zo weinig groentehap eten. Hij krijgt om 19.00 uur ook nog een fles melk van 200 cc, dus hij komt echt niet tekort.

Groetjes Fonske.

Lukas krijgt meestal een zelfgemaakte hap en dat zijn ongeveer 4 a 5 eetlepels en daarna een half potje fruit (v. 8 mnd) of een danoontje start.

als hij een potje eet, eet hij ongeveer 2/3 op.

Hij is nu 8 mnd en een week.

Annemieke

hoi..
moeilijk te zeggen want Mila is iets jonger 6,5 maand.
zei eet een halve grote pot van 6 maanden op..meer lukt niet.
ze krijgt daarna nog een klein flesje..die ben ik aan het opbouwen.
ik denk dat het niet erg is als de pot niet leeg gaat.wij eten toch ook allemaal niet evenveel vandaar.
groetjes piewie

Hier een mega vreetzakkie haha.
Yoëll is 6 en halve maand en eet 200gram groentehap.
Dat zit ook in de 6 maanden potjes van olvarit.
Na eet hij dan yoghurt met een drupje roosvicee of diksap. Dat is een half vlabakje, maar meestal blijft daar van over.
Hij krijgt groente om half vijf a vijf uur en een pap fles erna om half negen.

Pauline  

Volgens de richtlijnen moet Matthijs (7,5 maand) 150 gram eten van de groentehap (dat is 3/4 potje). Ik ben gestopt met het hele potje opwarmen want hij wil echt niet meer dan de helft hebben. Hij zit anders zo vol dat hij geen fles meer wil, en dat vindt ik toch ook wel erg belangrijk....

Wij hebben een potjesmonster wat eten betreft. Hij eet met smaak al   geruime tijd een groot potje leeg uit de 8 maanden serie. Dan als toetje een yogolino oid. En soms kijkt hij dan nog bij ons het eten uit de mond en geven we hem een stukkie aardappel of groente van ons om op te sabbelen...

Gr Marieke

Hoi hoi,

nou Twan is echt een eter! Hij wordt morgen 7 maand en eet rustig een heel potje leeg. Meestal eet hij gewoon met ons mee, maar dat is ong. net zoveel als een heel potje. Nu wil hij de laatste dagen zijn fles niet meer hebben, of hij laat teveel staan, dus ik ga nu een half potje geven, dan drinkt hij iig iets meer.

Groetjes Maaike mv Twan

Kian eet een half potje van 200gr. Hij moet nog wel erg gestimuleerd worden, want hij vind het nog niet echt bijzonder allemaal. Misschien is hij ook soms al wel moe, maar slapen wil hij dan nog niet, en om z'n groente nou al om 15.00 te geven als ie net uit bed komt. .. .
Ik heb vandaag ook geprobeerd om eerst de fles te geven en een uurtje daarna de groente, maar dat maakte weinig verschil.
Maar hij is ook pas 3 weken met fruit en pas 2 weken met groente bezig, dus op zich eet ie al aardig goed vind ik zelf.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan