Hoeveel ??? Hoe vaak ??? En wat ???

Hoi dames.
En allemaal lekker aan t genieten van de kleine.
Ik vroeg me eens af hoeveel cc jullie de kleine al geven en hoe vaak op een dag en ook wat voor flessenvoeding.
Ben dr gewoon benieuwd naar....
Gebruik zelf nutrilon standaard ,op t moment gewoon nog 90cc,de kleine is net twee weekjes oud en soms lukt t ons om de drie uur de fles te doen maar af en toe lukt t ook ni,t lijkt soms dat ze toch nog extra honger heeft...

Groetjes mana en dochter

Ongeveer 70 cc om de 3 uur (ik maak 110 dat is incl extra water). Voeding Friso Comfort een fles Avent met 3 standenspeen.
Eerst Friso Standaard, maar veel kramp en niet goed poepen.
eerst fles van Dr. Brown's maar bleek dat ze de niet genoeg zuigkracht had, ze dronk dus erg matig.
Met de Avent-fles drinkt ze hartstikke goed ineens.
Ik gebruik voor elke voeding 1 a 2 pipetjes Infacol tegen kramp, echt wonderspul.
2 dagen geen krampje gehad, vanavond wel weer wat, maar dat blijf je toch n beetje houden vlgns mij.

Daantje is nu 12dagen oud en zou eigenlijk 6 a 7 keer per dag 100 cc moeten drinken..Wij geven een voeding meer (8 voedingen) om wat meer in de buurt te komen van die 600 cc. Als ze goed drinkt slaan we de nacht over (6 uur), maar soms komt ze dan zelf, soms ook niet.
Tussendoor geef ik soms klein beetje awter om de melk van haat tong te spoelen en voor extra vocht.

de tweeling is nu bijna 7 weken en krijgt 5 voedingen per dag (fles) van 150 ml, dus 165 cc voeding. Ze komen iedere 5 uur ongeveer en dat hebben ze helemaal zelf "bedacht", dat vind ik toch altijd weer zo wonderlijk!

Groetjes,
Myrte78
mama v Maes & Isa 6w5d

Onze spruit is 8 dagen oud en krijgt nu 7-8 voedingen a 80 CC, wij bouwen elke dag 10 CC op en we streven ernaar dat hij 's nachts een voeding over gaat slaan.

Ik geef borstvoeding en momenteel zit er totaal geen logica in. Onze meid heeft een regeldag, nou ja zeg maar gerust regeldagen! Ze komt nu om het uur en drinkt dan ook echt een borst helemaal leeg. Hopelijk wordt de productie snel opgevoerd en kan ik weer om de 3 á 4 uur voeden. En 's nachts hopelijk om de 6 uur. Is toch wat relexter.
Morgen ga ik naar het weeguurtje bij het CB. Hopelijk is Julia dan wat aangekomen, want dat blijft door de moeilijke start van de bv een beetje tegenvallen. Ze wil nog niet echt aankomen.Dus het zou me niks verbazen als ik morgen zou horen dat ik haar wat moet bijvoeden met kunstvoeding. We zullen zien.

Onze zoon is nu 3 weken en hij krijgt om de 3 uur ongeveer 90-100 cc. 's Nachts komt hij meestal na 5 of 6 uur.
Helaas is hij nog niet erg strikt in zijn ritme en dan vooral 's nachts niet, waardoor we er weleens vaker uit moeten.

Inmiddels zijn we wel op een grotere speen overgestapt, omdat het drinken erg lang duurde. Nu gebruiken we er een voor 3 mnd en nu pas drinkt hij redelijk door. Ach, hetr is allemaal expirimenteren he!!

Ons mannetje is 4 weken en krijgt alleen bv.
Hij komt altijd -dus ook 's nachts- iedere 2,5-3 uur... Dus da's best weinig nachtrust...
Hij groeit supergoed, al zo'n 600 gram aangekomen dus dat is fijn, dan weet je in iedergeval dat het gebrek aan nachtrust wel ergens goed voor is... ;-)
Maar we hopen dat hij binnenkort wat langer slaapt 's nachts.

Ons mannetje is 4 weken en krijgt alleen bv.
Hij komt altijd -dus ook 's nachts- iedere 2,5-3 uur... Dus da's best weinig nachtrust...
Hij groeit supergoed, al zo'n 600 gram aangekomen dus dat is fijn, dan weet je in iedergeval dat het gebrek aan nachtrust wel ergens goed voor is... ;-)
Maar we hopen dat hij binnenkort wat langer slaapt 's nachts.

Terug
Bovenaan