hoeveel/hoevaak voeden bij stevige baby van 3 weken

Mijn zoontje woog bij de geboorte al bijna 5 kilo en is inmiddels 3 weken. Hij heeft een stevige honger. Nu hanteer ik een schema (voorzover dat mogelijk is) van circa 6 of 7 voedingen per 24 uur van 140 cc. Vooral in de middag is het veel huilen omdat hij dan al binnen 2 uur alweer een flesje wil. Ik zou daardoor op veel meer voedingen dan 6 of 7 komen. Op de andere dagdelen zit er ongeveer 3 uur tussen en s avonds en s ´nachts 4 uur.

Wie heeft er een goed voedingsschema voor een vergelijkbare baby??

tania  

hoi Tania,

Onze zoon woog bij de geboorte 4550 gram en was ook erg hongerig. We zijn na vier dagen al overgegaan op voeding voor hongerige baby's. Hij kreeg met drie weken 6 flesvoedingen van 165 cc. Met vier weken woog hij al 5770 gram. Nu is hij bijna 8 weken, weegt bijna 7 kilo  en krijgt nu 5 flesvoedingen van 200cc. Dus hij lust ook wel wat. Wij hebben gewoon gekeken naar wat hij wou. Ook hij kwam steeds eerder, dus zijn we gaan ophogen, zo heeft hij zelf geregeld, dat we al met 6 weken op 5 flessen zaten en dat hij  met drie weken doorsliep van 22.30 uur tot 7.00 uur. Zolang ze tevreden zijn, goed groeien en voldoende plasluiers hebben is het goed. Als  je maar niet over de 1 liter per dag komt. Wij zijn ook zeer benieuwd hoe we de vier maanden gaan halen zonder over de liter gaan, aangezien we nu al aan de max zitten, maar ja dan zien we vanzelf. Misschien wat eerder nutrix of fruithap, komt vast wel goed.

Succes ermee.

Wow, dat is geweldig dat jullie zoon doorslaapt van 22.30 tot in de ochtend. Mijn zoon wordt nog steeds om 04.00 wakker nadat hij rond 24.00 zijn laatste voeding heeft gehad. Nu moesten we hem wel vaak wakker maken voor die laatste voeding wat ik altijd een rotklus vond. Want slapen ze eindelijk, moet je ze wakker maken. Van het CB mogen we hem nu gewoon laten liggen met het nadeel dat hij dan natuurlijk in de nacht voor een voeding komt. Maar misschien helpt het om de laatste avondvoeding dan te verhogen.

Tania

Terug
Bovenaan