Hoeveel huilen is normaal?

Senne huilt sinds ze ziek is geweest best veel, maar ik vraag me af hoeveel huilen 'normaal' is. Ik las ergens dat als een baby per week 3 dagen meer dan 3 uur huilt, al wordt gesproken van een huilbaby. Nou, dan is Senne ook een huilbaby. Vind ik zo negatief klinken, want het is zo'n lieve schat. Ik wou dat ik iets voor haar kon doen. Soms is ze echt ontroostbaar en helpt ook knuffelen, met haar op de arm lopen en wandelen in de wandelwagen niet. Sinds een tijdje hebben we de regelmaat vanuit het boek 'regelmaat en inbakeren' ingevoerd en het gaat nu wel iets beter. Senne huilt (meestal) wel om in slaap te komen, maar slaapt nu meer en is daarnaast ook langere tijd tevreden. Toch heb ik het idee dat ze soms niet lekker in haar vel zit, maar waardoor?? Ze huilt echt heel hard en soms wel 1,5 uur aan een stuk, ookal hebben we alles geprobeerd om haar te troosten. Zijn er nog meer mama's die dit meemaken?

Groetjes,
Dionne

Hoi,
Quinn doet dit niet, dus in die zin herken ik het niet. Maar wel vanuit mijn werk. Ik kan je alvast de tip geven om wat meer in kaart te brengen wanneer je kindje huilt (tijdstippen), hoe lang, wat je doet om haar te troosten enz. Dan heb je alvast een beeld en vaak kom je zelf dan al achter bepaalde dingen of kunnen anderen bijv. het CB je beter helpen.
Groetjes Veerle

Hoi Dionne,

Esther heeft ook een tijdje gehad dat ze zoveel huilde. Die 3 uur redde ze niet altijd, maar ze kon wel echt gillen en dan volkomen ontroostbaar zijn. Soms ook wel één of twee uur achter elkaar.  Ik ging altijd maar gewoon rustig op de bank zitten met haar. Niets hielp dan, dus dan maar lekker zitten, zodat ze wel wist dat mama dichtbij was.
Ik las gisteren in de 'Kinderen' dat er nu een poli is voor huilbaby's. Als het zo blijft kun je daar misschien is heen. Dan lopen ze alles na wat er evt. mis zou kunnen zijn, krijg je les in babymassage of inbakeren, tips over regelmaat, enz.

Ik weet hoe het is, het is echt uitputtend. Bij ons was het ergste leed gelukkig na een paar weken geleden, ik hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat!!!

Groetjes,

Eveline

Hallo

Loek heeft ook een tijd veel gehuild, maar die bleek een dubbele liesbreuk te hebben. In mijn omgeving heb ik veel gehoord dat een ostheopaat of chiropractor veel kan doen voor 'huilbaby's. Ik ga zelf dinsdag naar een chiropractor die met baby's werkt omdat Loek nog steeds slecht slaapt overdag. Het cb viel op dat de manieren waarop hij wel slaapt, allemaal met een kromme rug zijn(draagdoek, op de arm, maxicosie op de borst...). Misschien is er iets met zijn ruggetje, opgelopen tijdens de zwangerschap of bevalling. Ik heb er een folder over en de indicaties die er in staan zijn:eek:nrust, nervositeit, slaapproblemen, veel huilen (evt bij aan- en uitkleden), voorkeurshouding, overstrekken, voorkeursborst, problemen met zuigen, naar oren grijpen, asymmetrie en nog meer.
Misschien helpt het bij je. Bij mijn zwangerschapscursus was ook een huilbaby met voorkeursborst. Die bleek een stijve schouder te hebben vanuit de bevalling, waardoor ze een arm niet goed kon optillen. Na een behandeling was het probleem over. Het is maar een voorbeeld.

Ik denk dat je meer kan vinden, als je interesse hebt, bij de NCA (nederlandse chiropractoren assosiatie).
wat je ook doet: veel succes!

Rosanne, mama van Loek (9 weken)

Bedankt voor jullie reacties! Soms helpt het gewoon al om het even van me af te kunnen schrijven.

Ik ben afgelopen donderdag met Senne naar de osteopaat geweest en het lijkt erop dat het wel beter gaat sindsdien. Maar goed, ik denk dat ik het nog even de tijd moet geven. Ze moet na 14 dagen terug en dan eventueel nog 1 behandeling. Ik hoop dat dat gaat helpen, heb er veel goede verhalen over gehoord. Ik weet eigenlijk niet precies het verschil tussen een osteopaat en een chiropractor (heel erg, want ik ben zelf ergotherapeut, zou het moeten weten), maar wie weet is dat een andere mogelijkheid als deze behandelingen niet helpen.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan