hoeveel in fles

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Weer even een vraagje, onze dochter is 4,5 mnd oud en krijgt bv en fv.
Ze dronk erg onrustig aan de borst en daarom kolf ik af en krijgt ze bv via de fles en dat gaat prima.
Ze kreeg  5 flessen van per keer 200 ml bv en 180 water en 6 schepjes nu mag je van het cb 4 flessen en ik denk dat ze daar wel aan toe is.

Nu is mijn vraag moet ik dezelfde hoeveelheid in de fles doen of meer ?

hallo,
toen mijn zoontje nu 5maanden ineens over ging op 4 flessen merkte we dat hij behoefte had aan meer.
Dus toen hebben we 210cc gegeven met 7schepjes voeding. Nu is hij voldaan als hij de fles leeg heeft en doet het hartstikke goed op 4 flessen.
Succes,
gr. Saskia.

Hoi hoi,

Als ze zeggen dat je kindje terug kan naar 4 flessen, dan betekent dat 4 flessen met dezelfde inhoud als je nu geeft.
Mijn zoontje zit al geruime tijd op 4 flessen. Hij liet namelijk elke keer een hoeveelheid staan (zo'n 50cc) dus hij gaf zelf aan dat hij behoefte had aan minder.
Nu krijgt hij een fles om 6:30, rond 12:00, rond 17:00 en rond 23:30.
Ik geef hem 200 cc en 6 schepjes. Dit om de melk wat dunner te maken vanwege extreme darmkrampjes.
Mocht je kleintje toch aangeven meer te willen dan kun je er in het begin misschien wat meer indoen om het rustig af te bouwen.
In principe is de leidraad dat kindjes boven de 6 kg terug kunnen naar 4 flessen maar ja, niet elk kindje is hetzelfde he?! En dat is maar goed ook.
Ik zou gewoon gaan proberen wat bij jouw kleintje het beste werkt.
Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hai hai
Jelte was toen net 4 maanden en sliep zo ineeens door, dus tja toen maar een fles minder, maar omdat hij nog begon te huilen na zn fles gaven we em iets meer.
Kijk idd maar gewoon hoe jou kleintje erop reageert.
Gr. Saskia.

Terug
Bovenaan