Hoeveel invloed heeft stress?

Hallo meiden,

Ik heb een vraag aan jullie. Wij zitten nu in ronde 9 om te proberen om zwanger te worden. Het afgelopen half jaar hebben wij heel veel stress gehad in onze prive situatie. Sinds 2 weken gaat het allemaal weer de goede kant op en de stress is bijna weer verleden tijd. Nu heb ik weleens vernomen dat stress een zwangerschap tegen kan houden. Ondanks de stress van de afgelopen tijd heb ik er niet veel bij stil gestaan dat we bezig zijn om zwanger te worden, omdat we teveel met andere dingen bezig waren. Maar nu zitten we in ronde 9, en ik heb twijfel of ik eventueel naar de HA zou gaan of niet. Mijn HA heeft verleden jaar aangeraden als ik na 9 maanden nog niet zwanger zou zijn dat we langs moesten komen, aangezien mijn leefijd (32 jaar). Maar eerlijk gezegd voel ik daar nog weinig voor om nu al de medische molen in te gaan, en omdat de stress nu een stuk verminderd is wil ik eigenlijk nog een paar maanden aankijken. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik vind het nogal moeilijk.
Meiden, ik wil iedereen die nu zwanger is geworden van harte feliciteren, en voor de rest van de meiden hoop ik dat we zo snel mogelijk met zijn allen naar het andere forum mogen gaan.

Doei meiden, groetjes van Leoni.

Hallo Leonie

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je op je gevoel af moet gaan en eerst nog even af moet wachten.

Aan de andere kant is het zo dat je bij de huisarts wel kunt praten over je problemen, en hij kan je misschien als beste adviseren.

Het beste is denk ik toch als je naar je hart luistert

veel liefs

Francis

Hoi Leonie

Ik zou nog even wachten hoor en misschien wat bewuster mee omgaan nu de stress weg is. Je kunt nu gaan rekenen of tempen en als het dan nog een tijdje duurt kun je altijd naar de ha gaan.

Liefs Sas

Ga lekker genieten van de stressloze tijd en kijk het nog een paar maanden aan zou ik zeggen.

Stress kan inderdaad een hoop met je doen...

Naar de dokter kan je altijd nog.

SUcces!

In die 9 maanden heb je misschien 18 vruchtbare dagen gehad. Zou wel toevallg zijn als je er niet bewust mee bezig was en ook nog stress had dat je dan precies geklust hebt! Ik zou vanaf nu er bewust mee bezig gaan en nu dus op 0 beginnen. 32 is echt niet te oud hoor!

Hallo meiden,

Hartstikke bedankt voor jullie reakties! Het heeft me goed gedaan om jullie berichtjes te lezen. Het heeft me min of meer gerust gesteld. Ik wacht inderdaad dan nog maar even om naar de HA te gaan, en kijk het nog een paar maanden aan. Ik probeer er vanaf nu wat bewuster mee om te gaan. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Jullie ook heel veel geluk toegewenst, en hopen dat we allemaal zo snel mogelijk onze wens in vervulling zien gaan.

Vee liefs van Leoni.

Terug
Bovenaan