Hoeveel is jullie kind aangekomen?? De mijne namelijk weinig!!!!

|Hoi jongens,
Mijn zoontje is geboren op 21 augustus en woog toen 3720 gram... en was 50 cm...
Hij is nu dus 20 weken en woog vorige maand 6200 en nu 1,5 maand later nog maar 6300... Maak me een beetje druk ook omdat hij sinds een dag zijn voeding weigert...
Kijk volgens de Oei ik groei komt ie straks in een sprongetje en dan weigeren ze ook voeding... Maar nu maak ik me daar natuurlijk druik om dat ie ook nog s ze voeding weigert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe doen jullie dat? en hebben jullie daar ook ervaring mee?? En hoeveel weegt jullie kindje??

hoi

elise woog bij haar geboorte 4075 en op het laatste cb bezoek woog zij 7175 dit was een maand geleden toen ze 4 maanden was
ze is van 4 augustus maar wel een stevige tante hoor

groetjes saskia

Hoi

Mark woog bij de geboorte (20 juli), 4210 gram en de laatste keer dat ik hem heb laten wegen was hij 8400 gram.   Hij is best een grote jongen en altijd goed gegroeit.   Als je het niet vertrouwt moet je het eens navragen...

groetjes, Liesbeth.

Hoi,

Yari woog bij de geboorte 3170 gram, ben van de week naar het cb geweest en hij weegt nu met 6 maanden 7700 gram.
Hij is niet echt flink maar groeit volgens de lijnen van het cb goed.
Hij is nu 65,5 cm, bij de geboorte 50 cm.

Hopelijk gaat je kindje snel goed eten want ik geloof wel dat dit niet goed voelt.
Ga anders als je het niet vertrouwd een keer extra wegen kijken of je kindje wel meer is aangekomen. Ze gaan natuurlijk ook veel meer bewegen en ik zie bij Yari nu ook dat hij niet meer superveel aankomt.   700 gram in 2 maanden. Dit was de  eerste paar maanden ongeveer 1200 gram in een maand !! ( ze komen natuurlijk ook niet meer zoveel aan als de eerste paar maanden )

Succes ermee !!

Groetjes Marina.

Hoi,

Thijs is van 20 aug. en woog bij geboorte 3280 gram en was 49 cm lang.
Vorige maand woog hij 7,8 kg en was 61,5 cm lang
Nu is hij 20 weken en weegt 8,15 kg en is 62 cm lang. Hij is de laaste maand
dus bijna niet gegroeid. Maar hij ziet er gezond uit zeg maar. Hij krijgt nog geen bijvoeding, alleen zijn fles voeding tussen de 700 en 800 cc per dag.

Ben je al bij het cb geweest, en hebben zij er ook iets van gezegd?

Groetjes jama

Hallo Kimmie,

Yoëll heeft ook bijna een maand lang z`n fles geweigerd, dit was voor ons erg frustrerend. Ook groeide hij minimaal, zelfs is hij een xtje afgevallen, wij zijn toen iedere week naar het cb geweest om te wegen en daarna heeft ie 2 week maar 40 tot 80 gram in de week gegroeid, terwijl ie eerst bijna 400 gram in de week groeide.
Wij zijn nu begonnen met het geven van de flesvoeding als papje, dit omdat hij het lekker vind om van een lepel te eten ( en op advies van de kinderarts omdat hij ook fruit en groente van een lepel eet ) en ik moet zeggen, hij eet nu beter dan ooit tevoren, normaal maakte ik iedere dag 5 flessen van 180 klaar en maar zien hoeveel hij binnen krijgt. Nu maak ik de 1e fles (+/- 7 uur)  180cc klaar, 2e ( +/- 11.30)  210cc,  dan om 14.00 fruit (heel potje) om 17.00 groente en danoontje (heel potje) 3e (+/- 20.00)  210 cc en 4e (+/- 23.30) 210cc deze  drinke ie half slapend wel uit de fles gelukkig want hij wil nog steeds een laatste  voeding en moet er niet aandenken om zo  laat nog een papje te geven.

Yoëll was bij de geboorte 3590 gram en 50 cm, hij is nu 8100 gram en 68 cm

Maar wees gerust, heel veel baby`s weigeren de fles een bepaalde periode of ze drinken minder, maar het  kan dus ook zo zijn dat je jou kindje ook al groente of  fruit geeft en dat ze dan liever van een lepel willen eten.  

Maar ik geef toe  het is heel erg frusterend en  je maakt je heel erg zorgen.....vooral als je in je omgeving hoort dat de kinderen zo goed eten etc etc.

Groetjes Denise  

Hoi,

Nikki is van 1 sept en woog toen 3370 gram en woog vorige week 7130 gram.Tja volgens mij  hebben we een klein dikkertje  Maak me ook niet al te druk..

Groetjes van anous mv Nikki

Tijn was bij de geboorte 3925 gram en 53 centimeter. Hij was vorige week (3maand en 1 week) 6920 gram en 66 centimeter. Best een flinkerd zeg maar.
Hij krijgt nu 4 flessen per dag, waarvan 2 met 180 water en 2 met 210 water. Heel af en toe krijgt hij ook al fruit en dat is echt smikkelen voor hem. Als hij een volgend hapje wil begint hij van uh uh uh.

Groetjes danielle

Terug
Bovenaan