Hoeveel is teveel

<p>Mijn miesje van 3 weken clusterd erg in de avond. e komt sims zelfs meerdere keren per iur voor korte voedingen (borst 5 minuten ofzo per keer). Nu overweeg ik dit wat in te perken omdat ze beter en langer drinkt als er wat meer tijd tussen zit. Heeft iemand hier ervaring mee?  </p>

Ik zou zeggen, lekker laten clusteren! Het kan vermoeiend zijn voor jezelf en vervelend omdat je precies nergens meer aan toe komt 's avonds. Maar veel babies hebben dit nodig, om zich vol te tanken voor de nacht en om de mama honger te stillen. Het inperken zal waarschijnlijk averechts werken.
Het clusteren zal vanzelf minder gaan worden, bij de een wat sneller dan bij de ander. Maar het gaat echt weer voorbij! Voor nu, gewoon aan toegeven en kijken waar je baby behoefte aan heeft.

Ondanks dat het zwaar voor jezelf kan zijn zou ik het niet inperken en haar lekker geven waar ze behoefte aan heeft. Clusteren is niet alleen maar voldoende drinken, maar ook zuigbehoefte, geborgenheid, prikkelverwerking. Zorg dat je zelf lekker zit, drinken en snacks bij de hand, netflix/tv/tijdschrift ofzo erbij en je er maar aan over geven.
Ken je dit stuk over clusteren? Geeft misschien wat duidelijkheid over hoe normaal clusteren is en wat de functie ervan is.

Hoi,
Ik begrijp je heel goed.
Onze dochter kwam zon 7 keer per avond maar had voornamelijk ook mega zuigbehoefte.
Ze spuugde savonds ook veel dus kreeg gewoon te veel binnen.
Ik heb dit opgelost door haar lekker bij mij te laten liggen, of mijn man en een fopspeen erin.
Dit vond ze heerlijk en sliep in onze armen verder en liet er toen 2 uur tussen voor ze wel echt weer wilde drinken.

Ze dronk de andere voedingen overdag genoeg (gewicht steeg als een malle bij cb haha) en was het hier mee eens.
Je kunt het eens proberen. Mocht ze het zo niet accepteren dan er inderdaad aan toegeven :)

Terug
Bovenaan