Het ideale leeftijdsverschil bestaat niet!
Er zitten altijd voor- en nadelen aan en je legt je neer bij het leeftijdsverschil dat er is!
Mijn dochters schelen 21 maanden. De oudste was 12 maanden toen ik weer zwanger raakte. De grote voordelen vond ik dat zij tijdens mijn zwangerschap nog lekker sliep in de middag, dus zo kon ik zelf ook rusten. En je hebt even een paar pittige maanden met 2 ukkies, maar je hebt het wel snel achter de rug!
Nadelen was dat je echt de eerste maanden aan het sjouwen bent met 2 ukkies, rekening moet houden met 2 ritmes en geregeld slechte nachten hebt de eerste maanden/jaar.
Ondertussen zijn ze hier 3.5 jaar en 20 maanden oud en t gaat prima. Ze spelen samen super leuk en hebben dezelfde interesses, dat komt dus ook omdat ze weinig schelen in leeftijd!
En pittig is het soms toch nog wel... afgelopen week waren ze allebei ziek dus dan zijn de dagen en vooral de nachten drama, ook al zijn ze ondertussen niet meer super klein. Met een kind van 3.5 jaar ben je óók gewoon druk!
Deze keuze moet ieder voor zichzelf maken, een groter leeftijdsverschil is fijn omdat de oudste dan al meer snapt en beter kan praten, maar dan zit je wel weer helemaal opnieuw in die babyfase!