hoeveel kans heb je na een miskraam dat de volgende zwangerschap wel goed gaat?

Hallo,

Ik heb even een vraagje, ik heb een miskraam gehad (4 wk geleden). Hoeveel kans heb je dat de aankomende zwangerschap WEL goed gaat. Ik lees dat veel van jullie al meerdere miskamen hebben gehad (achter elkaar).
Ik word daar niet vrolijk van. Aangezien we wel weer bezig zijn om zwanger te raken, houdt me dat wel bezig. Ik zou het zo erg vinden als ik dit voor een 2 de keer weer mee moet maken. Kunnen jullie hierop antwoordt geven?

Gr. Mayke

Hoi Mayke,

Misschien kan ik je opvrolijken!!
Ik had in maart een MK en vier maanden later was ik weer zwanger (en nu nog)als alles goed gaat krijg ik april een zoon(dat weten we al)
Ik heb al twee gezonde kids en de MK was mijn eerste.
Iedereen is anders en ook bij jou kan het de volgende keer echt raak zijn.

veel succes, Jeanette

Ik heb net mijn tweede mk achter de rug. Maar de percentages die ze bij mij hebben genoemd zijn deze: als je voor de eerste keer zwanger raakt heb je 84% kans dat de zwangerschap goed verloopt, krijg je een eerste mk dan daalt het percentage naar 75% op een goede 2e zwangerschap, krijg je de tweede keer weer een miskraam dan daalt het percentage weer met 5% en zo gaat het door....weet niet wanneer het ophoudt. Je moet positief blijven en de grootste kans is dat het de volgende keer goed gaat. Maar zoals je mij kan lezen ben ik na mijn eerste mk direct weer zwanger geraakt en is dit weer geeindigd in een miskraam, ik achtte die kans nihil maar not dus. Probeer van het positieve uit te gaan.
Succes.
Liefs Biate.

Mij is ooit verteld, dat 10% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. Bij iedere zwangerschap heb je (mits er geen sprake is van een ziekte of één of andere lichamelijke afwijking)dus weer 10 % kans op een miskraam.

Het betreft hier miskramen tussen de 5 en 13 weken. Voor je NOD is je kans op een miskraam 50%, maar in principe weet je dan niet dat je zwnager bent, dus over dat percentage zou ik me maar niet druk maken.

Zelf heb ik een MK (3 maanden) gehad, daarna twee gezonde kinderen, daarna MK (3 maanden), daarna in de 5e week (als ik niet zo snel getest had, dan had ik het niet geweten). Ik ga mijn miskramen gewoon uit van domme pech. En ga bij de volgende zwangerschap voor die 90%.

Terug
Bovenaan