hoeveel kans met positieve ovulatietest?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben er een tijdje niet geweest, maar heb vorige maand gemerkt dat ik er wel heel veel mee bezig was en dat dit niet goed voor mij was.
Nu in de volgende ronde heb ik toch een vraag. Ik heb deze maand de ovulatietest gebruikt en vanochtend gaf deze test aan dat mijn ei eraan zit te komen. Misschien een gekke vraag, maar gisteren hebben we geklust, kan je  dan al zwanger worden of zou je nog een keer moeten klussen. we willen er niet te veel druk op leggen, maar ben ook wel blij met het feit dat mijn lichaam werkt!!!
Zijn er vrouwen die ervaring hebben met direct zwanger worden na positieve test of zegt het niet zo heel veel?

groetjes

Dag cosy

Hoeveel de kans is, kan ik je niet vertellen. Wel dat ik zwanger was na het gebruik van de ovulatietest. Het duurde bij ons al een aantal maanden en omdat wij niet zulke regelmatige klussers zijn wilde het niet vlotten. We zijn de ovulatietesten gaan gebruiken om beter te 'mikken'. De eerste maand was mijn piek precies tussen twee testen in. We hebben het nog wel gedaan, maar het was waarschijnlijk te laat. De maand erna heb ik in de cruciale periode meer dan 1x per dag getest, een dag wel 3 x. we hebben het in de tijd dat de test positief was een paar keer gedaan en het resultaat:

veel succes!!!

dank je voor je reactie, ik ben er nu wel achter dat we het de vorige maand in de verkeerde periode hebben gedaan. ik heb de test ook niet om de 24 uur gedaan, omdat ik had gelezen dat je je lh piek dan kan missen. Maar omdat de test vanochtend positief aangaf en we gisteren nog hebben geklust, zou dat op zich toch wel kunnen! Het gekke is dat ik nu wel lichte krampen heb. het kan toch wel dat je ei snel na de positieve test komt?
hoop dat mijn verhaal nog helder is, mijn mannetje is werken, dus morgen maar klussen.

groetjes nicole

Hoi Cosy,

Ik ben inmiddels een illusie armer: ik dacht idd dat de kans op zwangerschap bij het gebruik van ovulatietesten aanzienlijk toe zou nemen (eigenlijk dacht ik gewoon dat ik geheid zwanger zou worden, maar dat ik natuurlijk erg naïef ),  omdat je dan precies op het juiste moment kunt klussen, maar helaas... Ook had ik getemperatuurd als controle zeg maar, dus mijn eisprong was zo klaar als een klontje. Net als jullie  hadden wij ook de avond voor het vaststellen van de LH piek geklust en die dag zelf ook nog, maar nix, noppes, nada...

Volgende maand weer zonder testen (hoewel, heb er nog eentje over), maar ga wel weer temperaturen om vast te stellen wanneer we kunnen stoppen met 'verplicht' klussen, want dat is het inmiddels wel aan het worden, helaas (werkt natuurlijk ook niet echt mee). Wij gaan ronde 7, 1e kindje, tegemoet. Hopelijk mag het voor ons allemaal snel raak zijn!

Greetz

Tammy

Hoi,

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar wat ik pas eens op internet heb gelezen is dat n ovulatietest dus wel aangeeft als je in de periode zit, maar nu of t aan t begin of t einde is. Dat schijnt t misleidende te zijn. Dus als je test en hij geeft posi aan, kan t best zijn dat t juist op t einde van je vruchtbaarheid is. Daarom kan je volgens mij beter n paar testen doen.

Volgens mij heb ik t toen ergens gelezen op babybrabbel, over 'wij vrijen al jaren verkeerd'.

Succes

Terug
Bovenaan