Hoeveel kans om zwanger te worden na prikpil?

A

Anoniem

Guest
<p>Het is een soortgelijke vraag die al vaker gesteld is maar dit keer in een ander jasje. Als je stopt met de prikpil of deze vergeet, ben je niet goed beschermt na 3 maanden/12 weken. Echter als je hierna nog niet ongesteld bent en geen eisprong hebt is de kans klein dat je zwanger raakt. Nu weet ik dat de kans om zwanger te raken tijdens gebruik prikpil 0,03% is maar heeft iemand enig idee hoe groot de kans is als je gestopt bent met de prikpil EN dus niet beschermd bent maar nog niet ongesteld bent geworden en dus geen eisprong  dus zwanger raken eigenlijk heel lastig gaat. </p>

Hee hoi,
Ik kan je alleen mijn eigen ervaring delen hoe het bij mij was gegaan.
Ik heb een hele poos aan de prikpil gezeten en in 2018 gestopt met de pil. Ik heb een hele poos moeten wachten op mijn menstruatie en dat mijn lichaam hersteld was. Ik heb dan nog in de tussen tijd twee afspraken in het ziekenhuis gehad omdat ik of 8 weken lang bloede of helemaal niet meer. Toen heb ik medicijnen gekregen. Pas begin dit jaar 2021 ik april ben ik zwanger geraakt en helaas een miskraam nu ben ik weer opnieuw zwanger. Ik ben van mening maar dat licht ook aan mij zelf ( wil niet zeggen dat jij dat ook hebt of krijgt ) ik neem deze pil niet meer weer. Dit vertel ik je niet om bang te maken maar eerder gerust te stellen hoe ik het heb ervaren. Ik hoop dat jij eerder mag zeggen dat je zwanger bent geraakt!

Terug
Bovenaan