hoeveel % kans op WEER een prematuurtje??? HELPPPPPPP

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben kim en ik weet niet of ik mijn berichtje bij het goede onderwerp zet?.

het s namelijk zo ik heb al een fantastiche dochter van 3 jaar (maar geboren bij een zwangerschapsduur van 32 weken en 3 dagen)
ze hebben kweekjes afgenomen om te kijken of ik een infectie had,alles bleek goed.
Dus moeder natuur heeft haar zo vroeg op de wereld laten zetten.
Maar nu is mijn vraag hoeveel procent kans heb ik ,dat ik weer een prematuurtje krijg???????
wie heeft er ervaring met meerder prematuurtjes???
we willen graag voor een 2e gaan maar ik ben bang dat we weer een pramatuurltje krijgen (en eerlijk gezegd ben ik er heeeeel bang voor)
Ik heb er hele nare ervaringen aan overgehouden namelijk en ben blij dat mijn dochtertje TE VER   voorloopt op haar leeftijds genootjes (die wel op tijd zijn geboren)
WIE O WIE helpt mij van mijn bezordheid af?
Ben al naar de gynacoloog geweest en heb het ook nagevraagd maar hij weet het ook niet het kan nu zelfs zijn da tik op tijd of zelfs later beval

HELLLLLPPPPPPPPPP ME!!!!!!!!!!!!!!!!

hoi hoi

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou hetzelfde is als bij mij maar ik zou je mijn verhaal ff vertellen.
Mijn eerste zoon is ook te vroeg geboren met (33 weken en 1 dag), ook hebben ze geen oorzaak kunnen vinden ze hebben bij mij ook wat testen gedaan, ook gekeken of ik geen blaasontsteking had, want volgens de gynacoloog kon dat ook de oorzaak zijn van een vroeggeboorte. Maar er is niks gevonden, dus ook niet bekent waarom hij te vroeg kwam.
Ook bij mij konden ze niet vertellen of de tweede ook te vroeg zou komen, ik was daar ook bang voor omdat ik ook niet op een fijne manier terugkijk naar die tijd.
Toch had ik zoiets van ik laat me daardoor niet weerhouden om aan een tweede te beginnen, er stond tenslotte niet vast dat die ook te vroeg zou komen.
Bij de tweede zwangerschap had ik veel voorweeen en even leek het erop dat hij net als zijn broer ook met 33 weken zou komen, maar het bleef bij voorweeen. Uiteindelijk is hij geboren met 38 weken precies, lekker thuis!!! een hele andere ervaring dan de eerste keer.

groetjes

hoi

Ik wilde even reageren op je verhaal. Mijn neefje is met 35 weken geboren, dus ook een prematuurtje, en ook geen aanwijzingen gevonden waarom. Nu heb ik er een nichtje bij en zij is met precies 40  weken geboren. Mijn zus maakte zich hier ook zorgen over  dat de tweede baby ook te vroeg zou worden geboren, maar mooi niet dus he, precies met 40 weken.  
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Inga

hoi,
Het hoeft echt niet zo te zijn dat als de eerste een prematuur is dit bij de 2e ook het geval gaat zijn. Maar een 100% garantie krijg je nooit. Ook vrouwen die een 1e op normale duur hebben gekregen kunnen een 2e als prematuur krijgen.
Als tip voor jou is als je zwanger raakt je jouw nare ervaring en bezorgdheid bij de gynaecoloog en verloskundige neerlegt. Zij kunnen je dan waarschijnlijk extra aandacht geven hiervoor tijdens de zwangerschap.

Sterkte,
Stanneke

Hey !
Onze dochter was geen prematuurtje, maar een dismatuurtje. Geboren met precies 38 weken, maar te klein.
De verloskundige heeft toen meteen tegen ons verteld dat als we voor een 2e kindje gaan ik minimaal 2 uur op een dag rust moet houden om het babytje beter te laten groeien.
Heb geen idee of dit bij jullie ook zou werken, maar je kan het natuurlijk altijd aankaarten bij de verloskundige.
Een ander verhaal is: Het eerste kindje van een kennis van ons die was met 32 weken geboren en net geen 4 pond, het 2e kindje is met 35 weken geboren en net 5 pond.
Misschien steld dit je een beetje gerust.
Groeten van Miena.

Hallo,

Ook ik heb een dochter die geboren is met 32, 1 week. Zij was prematuur en dismatuur. Ik had zwangerschapsvergiftiging. Na onderzoeken in het ziekenhuis hebben ze ook niets kunnen vinden.

Ik ben nu zwanger van de tweede en wordt heel goed in de gaten gehouden. Nu, na 24 weken, blijkt er toch een iets te zijn, waardoor ik weer kans dat het kindje eerder geboren gaat worden. Er worden nu wel om de twee weken groei echo's gemaakt om alles goed in de gaten te houden. Ik weet dat het wel heel erg klinkt, maar wij wisten wel heel goed waar we aan begonnen en zijn wel direct naar een academisch ziekenhuis gegaan voor de controles.

Wat was bij jou de reden van de vroeggeboorte? Ben je ook bij een gyneacoloog in een academisch ziekenhuis geweest? Zij kunnen je meestal meer vertellen. En zodra je zwanger bent, kun je daar, vanwege je 1e zwangerschap, gewoon op controle gaan.

Veel succes,

Terug
Bovenaan