He Chantal,
Kan helaas geen antwoord geven op je vraag. Een zwangerschap is afhankelijk van zoveel factoren. Ze zeggen wel dat je na een mk extra vruchtbaar bent, maar heb het helaas zelf niet mogen ervaren. Heb 2x een mk gehad, de eerste keer is spontaan alles eruit gekomen en precies 28 dagen later was ik weer ongesteld. Maar ik ken ook meiden waarbij het langer duurde. Mijn 2e mk is mbv een curettage weggehaald omdat het niet vanzelf kwam. Dat is nu 5,5 week geleden en ik ben met 4,5 week ongi geworden.
Om even te reageren op de vorige reactie: iedereen verwerkt een mk anders, de een heeft er veel tijd voor nodig, de ander wil meteen weer zwanger worden. Het is erg persoonlijk, dus oordelen over andermans keuze vind ik niet rechtvaardig. Wij zijn er ook meteen weer voor gegaan, en na 3mnd was ik weer zwanger, ook nu na mijn 2e mk willen we het liefst zo snel mogelijk weer zwanger worden, de kinderwens blijft immers en wordt alleen maar sterker. En natuurlijk vergeet je daardoor je mk niet, dat draag je toch je hele leven bij je. Zoiets vergeet je nooit.
Kortom: als jullie er zelf aan toe zijn, moet je er gewoon voor gaan!
De kans is dus zeker aanwezig dat je alweer zwanger bent, maar het kan dus ook dat je lichaam meer moeite heeft met op gang komen.
Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent.
groetjes,
Dion