hoeveel keer een echo

ik ben 2 keer eerder zwanger geweest waarbij allebei me kindjes overleden zijn. ik heb nu met 9 weken een echo gehad het zag er allemaal goed uit het hartje klopte. nu krijg ik pas met 20 weken een echo is dat normaal of moet je meerdere echo,s krijgen? ik dacht dat je met 12 weken ook een echo kreeg? weten jullie mischien hier een antwoord op of moet ik toch het centrum bellen waar ik de echo,s krijgt.

liefs
 
Hoi happy 123

Ik weet het niet ik heb 16 april me eerste gehad en 2mei krijg ik mijn 2en op 25-7 mijn 3 dus geen iedee ik dacht elke maand of zo ???
Knuff marie
 
Je krijgt insprincipe een echo rond de acht weken tenminste dat is bij mijn Vk dan rond de 12 wk een termijn echo en dan met 20 wk pas weer! En dan later rond de 36 wk nog een x een liggings echo!
 
Normaal krijg je een termijn echo (tussen 10e en 12e week) en dan rond 20 weken. Als je wil kan je altijd extra echo vragen, maar deze komen voor je eigen rekening of moet op medische basis van je verloskundige. Inprincipe is een echo als je 9 weken bent dus de normale termijn echo. Ik kan heel goed begrijpen dat je niet tot de 20 weken echo wil wachten. Je kan vragen aan het centrum waar je bent geweest om een extra afspraak en de kosten hiervan. Succes met de zwangerschap.
 
Is per verloskundigepraktijk anders. Anderen krijgen er 4 tijden de hele zwangerschap 7 weken, 12 weken, 20 weken en 30 weken.
Maar hoor van anderen dat ze vaker een echo krijgen...
Ik weet niet waar je bij loopt bij verloskundigenpraktijk of gynaecoloog?
Das ook weer verschillend namelijk
 
Het scheelt inderdaad per verloskundigenpraktijk. Bij ons is het standaard met 12, 20 en 34 weken. Bij mijn laatste zwangerschap heb ik wel veel meer echo's gehad, al met 8 weken de eerste, omdat we dachten dat we een miskraam hadden gehad. Daarna met 12 en 20 weken. Toen met 28, 32 en 36 weken nog 3 groei-echo's gehad. In totaal dus 6 echo's, maar dit is vrij veel. Geen van deze echo;'s hebben we trouwens zelf moeten betalen.
 
Hallo,

Dat het overal anders i, blijkt maar weer!!
Ik heb een echo gehad met 9 weken en 12 weken. Ik krijg nog echo's met 20, 30 en 36 weken...

Ook wij doen tussendoor nog een pretecho, maar dat is meer om de opa's en oma's te plezieren ;-)

Succes en veel geluk!!!

Maartje
 
Volgens de verzekering heb je recht op een termijnecho (8e tot 12e week) en 20-weken echo. Er zijn wel praktijken waar ze ook rond de 34e week nog een echo doen. (ligging of groei-echo) maar deze is niet standaard. Als je goed gezond bent en je zwangerschap prima verloopt, zou je in principe maar 2 echo''s krijgen. Ik ben onder controle van het ziekenhuis en heb bijna elk bezoek een echo. Maar dat is door medische redenen.
 
Terug
Bovenaan